Print på træ

Jeg er på udkig efter en maskine, der kan printe et foto direkte på træ (f.eks. en krydsfinerplade).

Håber nogen kan hjælpe med, hvad jeg skal søge efter. Og er den slags maskiner overhovedet til at komme i nærheden af for penge?

På forhånd tak   

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. jeg kender ingen maskine, men har du kikket ind i silketryk/serigrafitryk. der kan du trykke på træk f.eks.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hvad med noget laser?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Det er nok ikke så meget en maskine til formålet, som du skal lede efter, men mere en metode.
Der er en hel del forslag her:
Foto på træ​​​

Kurt B. Andersen
Serigrafi er et godt forslag. Det er enkelt, billigt og lige til at gå til for private uden den fornødne grafiske baggrund. Med serigrafi kan du desuden trykke på stort set alle materiale - måske lige undtagen rå æggeblomme.   

På Youtube er der en række alternative metoder som Kurta nævner, men det kræver kendskab til udgangspunktet (er det tryk, foto eller print). Derfor kan man ikke bruge samme metode til samtlige opgaver.
Tak for alle de gode forslag.

Jeg var primært på udkig efter noget udstyr, som kan håndtere noget i stil med nedenstående. Det ser dog ud til at de printer fotos direkte på træ?
https://www.smartphoto.dk/laerred-vaegdekoration/traebillede

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
Annonce
Bemærk at de skriver at de "Trykker" på træ - de "printer" ikke.
Smartphoto's billeder på træ kender jeg godt. Det er emulsion på lærred monteret på en træplade. Ilford havde det i deres sortiment til s/h, men det er godt nok mange år siden jeg sidst brugte det. Kodak er i dag kun en svag afglans af fordums tider, men havde samme produkt til farvekopier. Måske kan Fuji film bringe dig nærmere målet.

Fordelen er, at det kan anvendes i et standard mørkekammer udstyret til farvekopier.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis