Print på træ jakobj 26 8270 19-11-2020 23:39 Jeg er på udkig efter en maskine, der kan printe et foto direkte på træ (f.eks. en krydsfinerplade).Håber nogen kan hjælpe med, hvad jeg skal søge efter. Og er den slags maskiner overhovedet til at komme i nærheden af for penge?På forhånd tak Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser! 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Nicholas Efternavn 273 20-11-2020 05:59 Hej. jeg kender ingen maskine, men har du kikket ind i silketryk/serigrafitryk. der kan du trykke på træk f.eks. www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
speddy 440 7430 20-11-2020 06:10 Hvad med noget laser? Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk
kurta 839 4800 20-11-2020 21:32 Det er nok ikke så meget en maskine til formålet, som du skal lede efter, men mere en metode.Der er en hel del forslag her:Foto på træ Kurt B. Andersen
Rantzau 4679 2970 21-11-2020 09:56 Serigrafi er et godt forslag. Det er enkelt, billigt og lige til at gå til for private uden den fornødne grafiske baggrund. Med serigrafi kan du desuden trykke på stort set alle materiale - måske lige undtagen rå æggeblomme. På Youtube er der en række alternative metoder som Kurta nævner, men det kræver kendskab til udgangspunktet (er det tryk, foto eller print). Derfor kan man ikke bruge samme metode til samtlige opgaver.
jakobj Trådstarter 26 8270 23-11-2020 00:34 Tak for alle de gode forslag.Jeg var primært på udkig efter noget udstyr, som kan håndtere noget i stil med nedenstående. Det ser dog ud til at de printer fotos direkte på træ?https://www.smartphoto.dk/laerred-vaegdekoration/traebillede Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser! Annonce
Rantzau 4679 2970 03-12-2020 04:44 Smartphoto's billeder på træ kender jeg godt. Det er emulsion på lærred monteret på en træplade. Ilford havde det i deres sortiment til s/h, men det er godt nok mange år siden jeg sidst brugte det. Kodak er i dag kun en svag afglans af fordums tider, men havde samme produkt til farvekopier. Måske kan Fuji film bringe dig nærmere målet.Fordelen er, at det kan anvendes i et standard mørkekammer udstyret til farvekopier.