Anbefal en hækkeklipper benzindrevet

Nogen som har god erfaring med en kraftig benzindrevet hækkeklipper, som de kan anbefale?

Jeg har 9000 kvm grund med den del træer/hække/buske som skal klippes en gang årligt. Den må gerne være lidt kraftig, så den ikke kløjes i det. Hellere langt frem for kort skær.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde helt klart kigget på en kulløs/brushless batteri klipper, som f.eks. dewalt xr.... benzindrevne er alt for tunge i længden, du ødelægger skuldre og ryg, særligt med sådan en stor grund.
JPsvend, tak for input
Mit indtryk er dog at batteri er for svag og skal "tankes" for ofte - og dyr i anskaffelse med 2 batterier + lader. Og nu tager jeg heller ikke alt på een dag - ser det som god træning :-) Jeg har lånt en gammel benzindrevet hele sommeren - ganske vist en smule tung, men skar igennem det meste. 
Ok, så ville jeg gå efter et kendt mærke, som Stihl, Husqvarna og lign. Det er en engangsinvestering, der holder resten af livet så.
Køb dyrt kvalitet, og græd een gang.
Køb billigt, og græd flere gange...
Med en 48 volt Worx klipper, høvler jeg 200 meter fjeldribs hæk af på et par timer. Brando maskine og let. Med eet batteri!
PS resultat godkendt af fruen!

 

#uldal
Mener du deres 2x20v? Eller også har de ikke længere den 48V
https://www.worx.com/lawn-garden/hedge-trimmers/cordless-hedge-trimmers.html
Jeg vil anbefale en multimaskine, eks fra stihl. Én hvor du kan sætte både hækkekæipper og ent en kædesav på til det høje. Bæres i sele, så du har kraften fra benzin uden at bære alt vægten i armene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis