væg/loft maling med sprøjte

Hej
Jeg har tænkt mig at gå i gang med at lave spot i min stue og sætte filt op.
Jeg har nu tapet på væggen, dem har jeg tænkt mig at fjerne også spartle (måske få nogen til det) også filt skal sættes op.
mht. maling, jeg har en god kompressor og udstyr til malign, men har aldrig brugt den.
Er det lige så godt som sprøjtemaskine eller hvad?
Hvis du har nogle gode råd til projektet, vil jeg meget gerne høre det :)

Mvh Aram
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rul, kære ven, rul. Al den afdækning og ujævn sprøjtning. Nix

Ja, der er virkeligt ikke noget vundet ved sprøjte med mindre der er mange kroge at komme ind i (træbeklædning ude) eller fordi man vil opnå en god finish på glatte overflader (møbler og døre). Mht Loft/vægmaling med filt er der intet vundet og meget mere besvær. 

Mvh Troels
Hejsa! Du skal have en ordentlig malersprøjte før det er værd at sprøjte. Altså en airless sprøjte. Man kan få en fra wagner til 5-6k kr som er ganske udmærket. Men vil nok som de andre anbefale dig bare at rulle da resultatet bliver lige så godt. Sprøjten barberer bare en god del af tiden med påføring dvs at du stadig skal rulle efter selvom du sprøjter malingen på

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Skal man rulle efter man har sprøjtet?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg lånte engang en proff sprøjte af en maler, da jeg skulle male nogle gamle støbejerns radiatorer med ufatteligt mange krummelurer.
Jeg svinede ALT til....Og jeg mener ALT, for "maler støvet" trænger ind de mest utrolige steder.
Så den tid du sparer ved at male, sætter du til i afdækning og rengøring  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
speddy skrev den 20-11-2020 18:49:03

Skal man rulle efter man har sprøjtet?

Hvis du maler lofter og vægge så ja. Ellers mætter man ikke overfladen og få det ikke fordelt det jævnt ud. Da jeg lavede nye huse sprøjtede vi lofterne og rullede efter og så kunne vi nøjes med kun at sprøjte dem anden gang.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Hej med jer
det jeg høre er jeg skal ikke sprøjte 😊
Tusind tak for jeres svare. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også