Trække kabel ud af væg

Hej Alle

Da drengen får en gamer computer skal jeg have trukket netvækskabel til hans værelse (og nok også flere værelser i huset).
Routeren -Der er skudt fiber ind i huset (et plans 70' villa med kælder) står selvfølgelig i den helt anden ende af huset.
Jeg har fundet ud af at alle værelser har en PL/PV? dåse indsat hvor der er et antenne kabel (tror jeg) i samt et elektrikker rør der går op (Hvor antenne kablet kommer ned i fra loftet) og et rør der går ned til kælderen (Det sidste kan jeg dog ikke komme igennem med et kabel.
Jeg tænker derfor at trække et kabel fra Routeren og op på loftet, lave en splitter derfra og så trække netværkskabler ned til de værelse der er brug for det og erstatte antennekablerne vi ikke bruger.
Kan det gøres med en pæn afslutning? Som det er nu sidder der jo bære et blændæksel på -Kunne godt bore et hul i dette men det bliver næppe pænt?
Tak for indput.

Hej Alle Da drengen får en gamer computer skal... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville selvfølgelig også være en løsning men har aldrig prøvet at samle et netværksstik... Er det ikke noget med specialtænger med mere?
Tak for video det ser jo ikke så slemt ud! -Jeg tænker bare at hver led er en mulighed for data pakke tab? Altså kabel fra router til switch - kabel fra switch til loft og værelse - og med sådan en dåse skal jeg jo have et kabel mere fra værelset til pc? Men det betyder måske ikke det store?
Hvorfor sætter du ikke bare en switch, som du forbinder til en udgang på routeren, på loftet.

fase
Wulff79 skrev den 26-11-2020 17:27:09

Tak for video det ser jo ikke så slemt ud! -Jeg tænker bare at hver led er en mulighed for data pakke tab? Altså kabel fra router til switch - kabel fra switch til loft og værelse - og med sådan en dåse skal jeg jo have et kabel mere fra værelset til pc? Men det betyder måske ikke det store?

 Nej det gør ingen forskel med mindre det er samlet helt elendigt. Det vil du hverken kunne mærke eller måle, om du har et kabel mere eller mindre på.


 

Kan man ikke game på wifi?? jeg har lige lavet en hastighedstest på min bærbar, 500 mbit, ping 1.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis