Undergulv på undergulv inden færdig gulv + varme

Hej alle.

Situationen er således:
Jeg fået lagt ca. 115m2  gulvspån af en tømrer på min 1. Sal. 22mm plader med spor.

Det viser sig så at der er for lang afstand imellem mine gulvspær (ca. 850mm), og han har selvfølgelig ikke lavet kryds afstivning, som jeg kan se fra billeder på nettet at andre tømrer/gulvlæggere gør..   

Så nogle steder kan gulvet give efter/gynge når man går på det. Og andre steder har jeg langt over de 2mm afvigelser på 2 meter, som er tolerancen. I hvert fald op mod 5mm. 

(Obs: Der skal lægges massiv egetræs plankegulv på bøjler 22.5x185mm, altså svæmmende/flydende.)

Jeg opdager det desværre først nu hvor at alt gulvarme er ved at være færdigt.

Jeg har talt med Junckers, de anbefaler at jeg laver et nyt undergulv oven på det nuværende.

Så det hedder:

Undergulv med gulvarmen 22mm
Nyt undergulv 22mm
Plankegulvet 20.5mm

Det har jeg selvfølgelig ikke plads til.

Her kommer vi så til mit spørgsmål:

Kan jeg fikse mit nuværende undergulv?

Evt. skære en stor firkant ud i de områder som er kritiske, fikse bjælkelaget, firkanten tilbage på plads. Evt fuge eller lime i "snitte såret"?
+
Købe en tyndere type gulvspån som mellemlag for at jævne yderligere ud?
12-15mm kunne godt være realistisk at få plads til.
Og så montere det færdige gulv.

Da mit plankegulv har kostet mig en lille formue i indkøb er jeg selvfølgelig nervøs for at stå med færdigt gulv som enten knirker eller slider sig selv op.

Jeg håber at den lange smørre er forståelig at læse, og at i har et godt råd at give med på vejen   
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt over pexen hæmmer opvarmning. Tømrer må lave det hele om, efter min mening. Han har vel selv vadet rundt og opdaget lunkerne?

 

Hej uldal.

Ja, man må antage at han selv burde have opdaget det.  

Det var også min første tanke, at jeg ville få et "stort" varmetab ved at lave et ekstra mellemlag på min gulvvarme.

Ifølge Junckers vil det være et ganske lille varmetab, da det alligevel ville være den fremgangsmåde når man fuldlimer sildebensgulve + deres Hexparket som jeg skal have lavet på den måde i min stue. (Dog noget tyndere mellemlag end de 22mm)

Jeg ville jo nok være tilbøjelig til at stole på deres udsagn, da Junckers må antages at være ganske potente. Men jeg har alligevel ikke helt ro i maven. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis