Opsætning af fibrotech loft

Nogen der kan hjælpe, skal til at sætte fibrotech loft plader op..
mit rum er 363 cm lang og 236 bred hvordan regner man den ud.. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mortenh84 skrev den 18-11-2020 15:46:36

Nogen der kan hjælpe, skal til at sætte fibrotech loft plader op..
mit rum er 363 cm lang og 236 bred hvordan regner man den ud.. 

 

Længde: Start med en plade på 61,5 cm.

Bredde: 58 cm i hver side Ca (2 cm afskæring.

Men det er Ca mål. For du skal starte med det hele plader i midten af rummet og slutte af med dem ud mod væggene, så du kan skære det præcist til ved at måle fra plade til væg. Væggene kan jo være lidt ujævne.

En plade fylder 120 cm i længden og 60 cm i bredden.

Så kan du regne ud, at hvis du har 363 cm i længden, så siger vi 120 + 120 + 120 = 360. Vi skærer ikke stimler på under min 15 cm i enderne.  Derfor siger du så 120 + de 3 cm = 123 cm. De 123 cm deler du med 2 = 61,5 cm. Så du starter med at sætte den første HELE plade med et mellemrum ind til væggen i den ene side af rummet på 61,5 cm. (sørg for at de første rækker er snorlige, og mål så mellemrummet fra væg til plade og skær hver enkelt plade ud mig væggene løbende)

På samme måde kan du regne bredden ud. Du har 236 cm i bredden. En plade er 60 cm bred.
60 + 60 + 60 + 60 = 240 cm. Du havde kun 236 = 4 cm i overskud. Dette fordeler du i hver side, så du ender op med en yderplade på cm 58 cm i begge sider af rummet. Vær dog opmærksom på, at idet der kun er 2 cm at skære af i hver side, så skal du være nøjagtig med opmålning og sikre dig, at væggene ikke er for skæve, så du risikerer at pladen ikke kan dække.

Husk også at forskallinger skal monteres så pladerne er midt på forskallingerne, så du får målt rigtigt op der 😊

Det er uhyre simpelt, når først man kommer igang og får forståelsen for det. Så giv den gas, og husk at pladerne skal stå og akklimatiserer i mindst 14 dage. 

Mvh. Christian M
 

Mortenh84 skrev den 19-11-2020 03:18:10

Hej christian..
hvordan vil du lave anden række på langs så.

Jeg kommer lige i tanke om, at den udregning ikke går, da vi har 61,5 plade i enderne!! .

Da du skal køre forbandt, så skal pladerne i næste række Amles på midten i forhold til de andre plader. Dvs du får et mellemrum på 1,5 cm i den nye række. Det går ikke.

Så havde jeg nok rykket hele den første række Ca 25 cm til den ene side. Så er der Ca 36,5 cm i den ene side, og 86,5 cm i den anden side.

Det er meget nemmere at se for sig, når man lige får målt efter og lavet markeringer på forskallingen. Så kan du hurtigt danne et overblik over inddelingen. 


Mvh. Christian M
 

Der er flere måder at løse det på. Men den længde på rummet egner sig ikke til præcis 1/2 forbandt.
Den løsning som ChristianH skitserer giver så 50 cm forbandt. 
I længde retning kan du også starte med henholdsvis 30 - 60 - 90 og så slutte tilsvarende med 93 - 63 - 33. Det giver så 3 x 1/4 forbandt og så igen 3 x 1/4 forbandt. Skulle jo helst have været 4 x 1/4 forbandt med så får du jo de famøse 3 cm i den ene ende og det dur ikke.
Der er ikke noget af de 2 måder der er mere rigtig end andet, blot hvad du synes ser bedst ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-11-2020 00:37:50

Der er flere måder at løse det på. Men den længde på rummet egner sig ikke til præcis 1/2 forbandt.
Den løsning som ChristianH skitserer giver så 50 cm forbandt. 
I længde retning kan du også starte med henholdsvis 30 - 60 - 90 og så slutte tilsvarende med 93 - 63 - 33. Det giver så 3 x 1/4 forbandt og så igen 3 x 1/4 forbandt. Skulle jo helst have været 4 x 1/4 forbandt med så får du jo de famøse 3 cm i den ene ende og det dur ikke.
Der er ikke noget af de 2 måder der er mere rigtig end andet, blot hvad du synes ser bedst ud. 

 Hva mener du med 50 cm forbandt? Den kan da sagte være halv forbandt 


Mvh. Christian M
 

Kan det med de mål.? ?
1. række 36+ 120 + 120 + 87= 363
2. række (36+60) 96 +120+120+27 = 363
3 række ( 36 +120+120+87 = 363

Ja det har du ret i. Jeg havde i tankerne at det lille stykke bliver mindre og mindre. UNDSKYLD. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis