150mm skjold til 125mm Metabo vinkelsliber?

Jeg har et par Metabo "WE 15-125 Quick" vinkelslibere, som jeg af og til bruger med 150mm diamantskiver (det går fint, selvom de måske kører lidt hurtigt). Derfor ville jeg gerne ha' et passende skjold til dem. Skjoldene er typen med et 50mm hul med perforeringer i siden. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg finder et passende 150mm skjold. Jeg antager at de findes (?) - men Metabo opgiver ingen specs eller mål på dem. Og officielt "må" man overhovedet ikke sætte en 150mm skive på en 125mm vinkelsliber - så der er ingen hjælp at hente fra deres "support".
(Men når budgettet nu ikke er til endnu en ny vinkelsliber, ville det nu være rart med lidt sikkerhed!)

Er der måske nogen der har erfaring eller tips? ;-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Metabo laver så maskiner til 150mm skiver, så hvis du kan finde en butik der har en på lager kan du jo nok se om den passer.
Men ny skærm er nok ret dyr, så er det sandsynligvis billigere at købe en 180mm vinkelsliber i Jem og fiks, eller lignende steder.
Eller måske få en smed til at lave en skærm..

Vi prøver igen, i morgen --
Ouch, hvis vi er i smedepriser bliver det ikke sjovt! Og slet ikke hvis de skal lave noget der passer til metabos "låse-løsning" ;-)
Harald-skrald og co. har så vidt jeg lige kan se kun 125 og 230mm maskiner, og sidstnævnte er lidt voldsomme til mit brug. Derfra kommer man hurtigt over 1kkr+moms...

Jeg kan dog se, et skjold koster ca. 20€ fra nyt på ebay* - så det kan da godt være jeg skal tage en tur rundt til værktøjsforhandlerne og se om de har noget liggende, som de vil sælge... Jeg har nu ikke de helt store forhåbninger, men tak for indsparket! :-)

*) Ganske i Metabos ånd er der ingen informationer tilgængelige, kun "Die Schutzhauben passen nur auf die angegebenen Metabo Modelle"... Og de har ikke svaret på min anmodning om en montagediameter! :-O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis