Led lyskæde

Har en lyskæde, som kun virker på to tredjedele af lysene, har nogen en løsning
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Hvis du stadigvæk har kvitteringen, og lyskæden er under 2 år gammel, så må det være på garanti.
Rigtig mange lyskæder er lavet for dårligt - vi vil jo helst også have dem billigt.
De billige lyskæder tåler ikke vand gennem længere tid. Vandet kommer typisk ind ved lysdioderne og kryber ind til hvor ledningerne er samlet. Een defekt samling resulterer i en "stribe" uvirksomme dioder.
Det er ikke besværet værd at reparere sådanne lyskæder - det tager alt for lang tid, og holder kun kort tid. Er hurtig reparation er at klippe det defekte stykke ud (måske 10 lysdioder ?), og så samle ledningerne igen (hvor der kun er 2 ledninger).

Søren O
Det der med at  de ikke tåler vand passer ikke , jeg har 5 billige kæder med 100 led i og de har siddet  ude i mere et år nu., og de virker fint , til trådstarter , smid den gamle ud og køb en ny , en led kæde med 100 led koster 30 kr i netto ............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Hej Søren og Karl Smart.
Tak for svaret, jeg tror jeg køber en ny.
Det der med at smide ud og købe nyt er nu ikke så sjovt eller altid så miljørigtigt som at (forsøge) en reparation.

Jeg har en 2+ år gammel 24 meter lang lyskæde, som har været  monteret under udhænget lige så længe. Nu er den sidste kreds begyndt skiftevis at blinke, lyse svagt og lyse normalt. Har endnu kke gjort så meget for at finde fejlen, blot skiftet over til det normale udelys. Har set det kan være af forskellige årsager: Defekt diode, knækket ledning, defekt strømforsyning. Lyskæden minder om den på billedet.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Jeg har på fornemmelsen, at problemet blev løst for 5 år siden...

Bent Andersen skrev den 15-12-2025 21:16:02

Jeg har på fornemmelsen, at problemet blev løst for 5 år siden...

Min lyskæde "kører" stadig, og længe siden den har blinket ..... 

Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis