Inddækning mellem tagflader af hhv tagpap og eternit

Hej LDS'ere

Jeg er i gang med at bygge et nyt tag med tagpap som støder op til en eksisterende tagflade af bølgeeternit. I den forbindelse har jeg brug for at lave en inddækning i mellem de to tagflader. Inddækning bliver ca 11m lang.

Jeg har vedhæftet en principtegning samt et par billeder.

Bygningen med eternittag får en gennemgribende renovering om 3-5 år og i den forbindelse bliver tagfladen også skiftet og taghældningerne ensrettet - men indtil da har jeg brug for at lave en vandtæt inddækning mellem de to tagflader. Kosmetik er ikke en prioritet.

Jeg har selv overvejet følgende løsninger:

A) Stød eternitpladerne helt op til den nye tagflade og lav inddækning med wakaflex
B) Stød eternitpladerne helt op til den nye tagflade og brænd tagpappen fast på bølgepladerne (hvis det kan hæfte og formes på eternit?)

Jeg har to spørgsmål:

1) Har i evt nogle andre løsningsforslag til hvordan jeg nemmest/billigst laver denne inddækning?
2) I det røde punkt på principtegningen bliver tagfladerne præcis lige høje (se også billede 3). I både løsning A og B er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave inddækning i dette punkt i forhold til at vende overlappene rigtigt - nogen idéer?

På forhånd tak for hjælpen.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis