Montering af lampe i lampeudtag med korrespondance

Hej

Jeg har monteret en lampe i et udtag hvor til der er 2 kontakter. Der er følgende i udtaget N, L, Jord, M1 og M2. Da der er jord i lampen har jeg brugt N, jord og M1 det resulterer I at lampen kan tændes men kun slukkes nogen gange, npr den ikke kan slukkes hjælper det nogen gange at slukke og tænde for relæ og så slukke på kontakten, det giver ikke rigtig nogen mening for mig. Det virker ikke hvis jeg bruger L eller M2 så er lampen bare slukket og kan ikke tænde.
Er der nogen har nogen ide hvad fejlen kan være.

El i huset er 1,5 år gammelt så det burde være udført nogenlunde efter nutidens forskrifter.

Jeg undrer mig mest over at det fungerer nogle gange?
Mit umiddelbare bud er at jeg skal have en elektriker til at tjekke om der er noget med udtaget, men jeg vil da gerne høre om der er nogen der har andre gode bud?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af bagsiden af kontakterne? Der er forskellige måder at lave tændingen på, så derfor er det vigtigt at finde ud af måden, tændingen er lavet på.

fase
Har der tidligere siddet en lampe som fungere ok. En korrespondance kan naturligvis være monteret forkert fra starten. Så kan man ikek slukke hvis de 2 afbrydere står i en uheldig kombination.
At det skulle have sammenhæng med at du slukker og tænder Hpfi relæ anser jeg for umulig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis