Byg Garanti

Hej
En lidt længere historie. Jeg vil gerne høre, om nogle her har styr på ansvar, jura m.m.

I 2016 går vi igang med en større omgang. Nyt badeværelse, overetage m.m.
Det står færdigt i foråret 2017. I efteråret 2018 oplever vi, da yngstemanden tager et usædvanligt langt bad, at det drypper ned i køkkenet under badeværelset. Stor panik.
Vi fjerner forsigtigt en del af loftet, som er gemt bag et udhæng til emhætten (skjult for andre), kan se der kommer en lille strøm ned langs den ene bjælke. Ellers er der tørt deroppe.
Der kommer ikke vand ned i dagligdagen. Etageadskillelsen holder helt tæt, så længe der ikke bades meget længe og unidrain er delvist stoppet - så bliver vandstanden for høj og der kan komme vand ned et eller andet sted. Det har nok dryppet derfra 5 gange i alt.

Vi får fat i tidligere murer, som havde hovedentreprisen. Han siger, vi må have fat i en VVSer og se på det (det er tilfældigvis en af hans kolleger, som nu arbejder i et andet firma.), så må han fikse det.
Der bliver lavet nye fuger, Ingen effekt. Så nye fuger, så lim indvendigt i afløbet.
Sådan går det henover 1½ år.
Så tog vi kontakt til VVS-fimaet, som lavede arbejdet i sin tid. Han har været forbi i dag, lagt en ny fuge/lim-et eller andet. (Den kan vi teste i morgen, fingrene er krydsede.)

På vej ud af døren spørger jeg VVSeren- hvem har egentlig ansvaret her, hvem skal lukke hullet i loftet i køkkenet? Han siger, ingen. Garantien er udløbet. Han hjælper os egentligt blot, fordi han gerne vil.
Han kommer fra Kemp&Lauritzen, som er et stort firma.

Jeg er forvirret. Vi taler her et badeværelse til 350.000.

Ved I hvem der har ret og ansvar?

Jeppe

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Det er hovedentreprenørens - men det kan være besværligt at få ham til at betale, hvis han ikke vel.
Ring til dit forsikringselskab! Du har formodentlig en forsikring, som dækker.

/K

Hej KSC, tak for svar. Det er anmeldt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis