3 lags --> 2 lags radiator?

Vores 3-lags radiator fra Rio er for høj (95 cm) da vi efter ombygning gerne vil have et skrivebord stående hvor den er. Vi skal have en der er lavere, men samme bredde dybde pga rørerne.... Hvis jeg nu vælger en 2 lagt kan man så købe dybere ophæng så den kan hænge samme sted som 3 lags radiatoren erlller ser det dumt ud?

Synes det er svært at finde en 3-lags i Rio serien, forhandles de overhovedet længere?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rio forhandles ikke længere, da de er gået konkurs - men er blevet omdøbt til Stelrad, som har overtaget brandet Rio 😊 så hedder feks bare stelrad compact, istedet for Rio compact, med samme mål
Du skal huske at en 3 lags afgiver mere varme end 2 lags og desuden vil en lavere i samme længde yderligere forringe det. Så man skal være påpasselig med at montere mindre radiatorer. Er det direkte fjernvarme kan du måske nok holde varmen med din retur temperatur vil være markant stigende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Martin.v skrev den 16-11-2020 18:10:47

Rio forhandles ikke længere, da de er gået konkurs - men er blevet omdøbt til Stelrad, som har overtaget brandet Rio 😊 så hedder feks bare stelrad compact, istedet for Rio compact, med samme mål

Jeg synes bare hverken stelrad elelr altech som Fabrin linker til er magen til Rio. Rillerne i Rio går helt op til kanten på radiatoren.

Radiatoren behøver vel heller ikke at være helt magen til. Du ønskede en lavere radiator, som så og kræver lidt ændring i ophæng samt lidt ændring af rør på tilgang. Afgang passer sikkert, hvis du hænger radiatoren i den rigtige højde. Til- og afgang sidder, så vidt jeg husker mellem 1. og 2. plade talt fra væggen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis