CNC Maskine til PLexiglas

Hej kunne tænke mig en start kit til en CNC fræser. Jeg vil gerne kunne skære i 3 mm plexiglas plader. hvilken budget skal jeg regne med? og om nogen der har erfaring eller link de kunne dele til noget specifikt. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke noget jeg kender meget til, men du skal også oplyse hvor store plader du ville kunne skære, for at få nogle konkrete svar.


Vi prøver igen, i morgen --
Plexiglas er lidt svært.
Man skal køre med relativt lave omdrejninger og høj tilspænding, hvilket kræver en stabil maskine som ikke flekser. Det gælder også spindlen som skal løbe præcist, ellers bliver det ikke pænt.

Fræseren skal være MEGET skarp.

Tak for inputtet Bent, Så du mener at man skal ud og investere i en ordentligt/professionel maskine?
Sgasusme en ordentlig kleppert af en mandskaber hvis den skal kunne tage plader er der er mere end 100x100 m altså en halv gang større end en fodboldbane 🤣😅🙃😆
Annonce
Hvis det kun er til plexiglas og til at skære ud, så kan du også kigge på en lille laser maskine. Hvis du kun har brug for 100x100mm så bliver en cnc fræser hurtigt så stor, at du ikke får udnyttet den, der er laser skærerne til gengæld ofte i mindre størrelse.

Byggede for nogle år tilbage min egen cnc og det er bestemt ikke et billigt projekt

 

Bosch laver en minirundsav med 2 skæreskiver en til træ og en til plast den til plast er fin til at skære plexiglas , det har jeg gjort mange gange .........................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis