Fjernvarme til varmepumpe

Hej gode folk
Er der nogen der har erfaringer med at skifte fra fjernvarme til varmepumpe?

Hvad koster det at træde ud af fjernvarme?
Kan jeg evt selv finde informationer om det på nettet?

Jeg prøvede at stille spørgsmålet til mit eget Fjernvarmeværk, men de ville kun svare i meget generelle og uklare vendinger.

Mvh Mikkel

Hej gode folk Er der nogen der har erfaringer med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg nægter at tro at det kan betale sig lad os nu sige at du får en besparelse på de 5000 , men som tidligere nævnt koster en varpumpe tættere på 100.000 end på 50.000 og hvis den så holde 15 år ja så har du tabet penge holder dden 20 år så går det ca. i nul altså efter 20 år og det er forudsat at elprisen ikke stiger mere en fjernvarmeprisen.... og i den 20 år er der ikke taget omk med til vedligehold. Men tag nu i 1. Omg og find ud af om du overhovedet må elopvarme i dit område.
Hvad med optimerer klimaskærmmen (døre, vinduer og isolering i almindelighed), er der evt. en væsentlig besparelse at hente derfra som alternativ?
Helt enig med GSH. I stedet for at fokusere på en billig opvarmnings form (som historisk aldrig har været billig i mange år) så hellere nedbringe behovet for opvarmning. Desuden, hvis du havde 100.000 kr. så kunne du
A: købe et stort solcelle anlæg med batt. og spare strøm hele året og sparer mere end de 5000 kr.
B: Optimere isolering og sparere på varmen
C: Invistere og få afkast
Og til sidst. Hvis du skal låne 100.000 kr. til en varme pumpe så husk at omkostningerne til lånet også skal med i regnestykket og trækkes fra i hvad du sparer.
Så de 5000 kr. er hurtigt spist op.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis