Skab af linoleumslåger - hvilken type krydsfiner?

Hej allesammen

Jeg er ved at tegne og købe ind til et gds-projekt med fremstilling af låger i linoleum til nogle eksisterende skabskorpus... Rund om skabskorpus vil jeg inddække med gavle af birke-krydsfiner...

Men da lågerne kun bliver synlige på kanten og på bagsiden når de er åbne tænkte jeg på om jeg kunne bruge anden plade hertil... Er det nødvendigt at indkøbe birkekrydsfiner til lågerne også eller er der andre billigere typer der kan gøre det?

Kanterne på både låger og gavle/inddækningerne tænker jeg synlige krydsfiner

Jeg håber nogen har nogle erfaringer a

God aften... ☺️
Hej allesammen Jeg er ved at tegne og købe ind... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet et lignende projekt, hvor vi har lavet nye låger og inddækninger til et gammelt køkken. Brugte sorte MDF plader og limede forbo linolium på den ene side (uden at gøre noget ved den anden side). Skar herefter lågerne ud med dyksav på skinne med de gamle låger som skabelon. De bare MDF kanter og bagsiden har fået en omgang klar lak for at kunne modstå vand. Det er blevet super godt og holder altså fint. Lågerne er ikke blevet skæve og kanterne mellem MDF og linolium står knivskarpt fordi de først er skåret ud efter det blev limet sammen
Hvis man selv skærer ud er det en god fremgangsmåde. Men man kan faktisk godt få ret skarpe kanter selvom man limer til sidst. Man laver stykkerne for store og skærer til hobbykniv når de er limet på.

Din lak gør det ud for en forsegling af pladen så det er "det samme" som at lime noget kontra på.
Personligt ville jeg klart vælge lak eller maling da det klarer vand langt bedre end pap. Men det kommer jo and på hvad møblet skal bruges til 

Ask
Hej. Vi overvejer også at bruge linoleum på køkkenlåger. Er det muligt at se billeder af jeres resultater?
Mvh katrine 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også