Væghængt skrivebord - Hjælp

Hej

Jeg skal hænge et skrivebord op mellem to vægge.

Massiv eg
Længde: 1800mm
Dybde: 600mm
Tykkelse: 27mm

Kan jeg nøjes med at skrue tre lister op (siderne + bagvæggen) og fastmontere bordpladen på disse? Eller risikerer jeg, at bordpladen hænger i midten?

Hvis jeg risikerer det, tænker I så, det vil være nok at sætte en enkelt bordbæring op på midten?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kommer ikke uden om et bordben på midten samt sarg under forkanten.
Du skal regne med, at hvis du holder en fest, er der garanteret nogle der vil sætte sig på bordet :)

Bent Andersen skrev den 15-11-2020 19:51:52

Du kommer ikke uden om et bordben på midten samt sarg under forkanten.
Du skal regne med, at hvis du holder en fest, er der garanteret nogle der vil sætte sig på bordet :)

 Ingen kommer til at sætte sig på bordet (og det er faktisk helt reelt). 

Vi har et vennepar, som har en 2400mm bred bordplade (40 mm tyk) - de har kun lister. Skyldes det, at bordpladen er mere massiv?
du bliver nød til at have et par bære under
den plade skal understøttes for hver 60 cm
bredker skrev den 15-11-2020 21:10:15

du bliver nød til at have et par bære under
den plade skal understøttes for hver 60 cm

 Også hvis jeg køber en 40mm plade?

Det er altså ikke nødvendigt at understøtte så meget. Vi har et bord i bøg 27mm 110cm mellem benene og det bøjer ikke en mm når jeg sidder på det. I et andet værelse er der et bord væghængt alm køkkenbord laminat,130cm Og det kan sagtens holde. Sæt det op som du tænker. Hvis det ikke er stift nok så sæt en kraftig hyldebære  på bagvæggen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ender nok med 27mm bordplade med tre bordbæringer som disse: https://www.bauhaus.dk/pn-bordbaering-sort-300x550-mm - min kone mindede mig lige om, at vores søn på halvandet sætter sig op på det bord med 110% sikkerhed :P 

Så dropper vi listen.

Tak for alle jeres forslag. Men irriterer mig, at alle er uenige :D 
Kan skyldes at du bl.a. ikke har specificeret hvor stor belastning du vil sætte på bordet. Vi har en 1800mm lang 27mm tyk hårdtræsplade understøttet i begge ender. Der står i perioder bl.a. en symaskine. Her 4-5 år senere hænger den lidt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 17-11-2020 23:47:47

Kan skyldes at du bl.a. ikke har specificeret hvor stor belastning du vil sætte på bordet. Vi har en 1800mm lang 27mm tyk hårdtræsplade understøttet i begge ender. Der står i perioder bl.a. en symaskine. Her 4-5 år senere hænger den lidt.

 Det beklager jeg selvfølgelig.

En 27" skærm (i den ene side) + 2 bærbare computere er det, der vil være der "fast".
Det vejer jo ikke meget. Jeg ville nok lave en 45 grades support på midten ned mod væg/gulv(så er gulvet stadig frit).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis