Et stik på printpladen

Hej
Jeg har en Kenwood forstærker fra starten af 90erne og volumen potentiometer er begyndt at give mislyde når jeg drejer på den. Jeg vil prøve at kigge nærmere på det, og skal tage printpladen med potentiometeret ud, men der sidder 6 ens stik som jeg ikke kan overskue. Jeg har prøvet at trække i kabler, det er som om man kan trække dem op lille smule. Har prøvet at brække forsigtigt med en skruetrækker flere steder, mens jeg trækker i kabler.  Der sidder en plastik, som på min kuglepenstegning, som jeg kan brække lidt op i enderne med en skruetrækker, men ledningerne bevæger sig ikke af det. Det virker som om den er clipset på stikket. Jeg tør ikke at brække for meget i det.
Er der nogen som har set den type stik før?
Og den skal selvfølgelig støvsuges inden jeg samler den igen.

.
.
Hej Jeg har en Kenwood forstærker fra starten af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og en anden lille ting. Det er mange år man har anvendt kulbaner. Vil tro at der i din er plast-film-potentiometre. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har også ovevejet hele dagen hvad jeg skal.
Har fundet reservedels nummer, det er hele den lange pølse med alle potentiometre, men den laver de ikke mere.
Jeg tror ikke jeg skal lodde dem af, uden at have mulighed for at købe reservedele.  Går det galt så kommer den ikke til  at spille igen. 
Må prøve med spray, hvis jeg finder et hul.

Kermit_369  - jeg købte den for 30 år siden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis