Udskift cirkulationspumpe -VVS quiz

Hvad er rækkefølgen i at udskifte denne cirkulationspumpe på det her gamle anlæg?
Jeg kan se den øverste union, men hvad gør man under pumpen?

Håbløs gør det selv mand med en naiv tro på at kunne selv
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skiller den ad i unionen kan du så ikke dreje pumpen af gevindet for neden?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvordan ser rørføringen ud under pumpen? Normalt sidder der union på begge sider af pumpen.
Ved udskiftning af pumpen, skal du først afbryde for strømmen. Så lukker du for brugsvandtilførslen til din varmtvandsbeholder, eller luk hovedhanen ved vandmåleren. Så åbnes for en varmtvandshane for at tage trykket af.
Afhængig af hvordan pumpen er tilsluttet kan det være nødvendigt at tømme din varmtvandsbeholder for brugsvand inden du afmonterer pumpen.

Søren O
Jeg kan fint løsne unionen men kan ikke rigtig få den til at slippe. Så skal jeg skrue på den norske del af pumpen så bruger jeg flere kræfter end jeg tænker anlægget har godt af?

Håbløs gør det selv mand med en naiv tro på at kunne selv
Unionen skal lige have et slag på siden, så går den sikkert løs.

Søren O
Når union er løsnet ( Søren O,s slag på siden) Kan du måske dreje hele systemet skråt ud ad, hvis der længere nede er en bøjning. Så bliver der plads til at dreje pumpen.
Ellers er alternativet at pumpe motor skal skilles fra pumpen. Det gøres ved den kraftige messing omløber der ses lige bag den røde pumpehus. Så kan der blive plads til at dreje.
Som altid: Har nogen samlet det m.m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis