Hvad er der i disse kobber rør?

Kære alle.
Er der nogen der kan hjælpe med hvad disse kobber rør i mit bryggers har af funktion?

Jeg har banket alle vandførende rør fri, men et sted kom disse rør på tværs.

Vvs'eren kommer i denne uge og skifter rør, men jeg ved ikke om disse kobber rør skal fritlægges også?

På forhånd tak.

Mvh Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være en rest fra en gammel oliefyrsinstallation.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tror der er håndvasken der er blevet flyttet. Det ser ud som de 2 rør i gulvet går op i væggen. Så har der tidligere været et blandingsbatteri tilkoblet der hvor kobberrørene er tilsluttet i væggen.
Rørene i væggen skal blot skæres over i begge ender. Nye rør til din håndvask skal selvfølgelig føres direkte. 

Søren O
For mig at se er det noget man har lagt ind mellem rørene, for at støtte det midterste rør indtil der var støbt. Det er jo helt fladmast visse steder, så kan ikke forestille mig, at det har nogen funktion. Det ser i øvrigt ud til næsten at være frit i højre side.

De 2 "fladmaste" kobberrør i gulvet kunne godt ligne forsyningsrør til et oliefyr. Jeg ville lade dem ligge hvis ikke hele gulvet skal brækkes op. Lad være med at skære dem over - der er sikkert lidt olierester i rørene.

Søren O
Tak for mange svar.

Min nabo foreslog også at det var fra det gamle oliefyr, og jeg fandt en afskåret studs tæt på det gamle fyr, så det tror jeg de er.

(De blev i øvrigt flade da jeg bankede på dem med opbrydnings hammeren:)

Mvh Mikkel

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis