Skimmelsvamp på trægulv?

Kan man have skimmelsvamp midt i et rum på trægulv? Jeg ville normalt tilskrive ydervægge Sådanne tilstande. Og den eneste, der kan sige det 100 procent er vel en fagmand?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der nedenunder? Krybekælder? Etageadskillelse?

 

Uldal - Jeg har nu tjekket, hvad der er lige under. Det er gennemgangskælderen, der er lige under. Der er etageadskillelse også. 
mulige årsager:
1. Dryp fra loft
2. kondens fra underskål med plantepotte
3. kuldebro ved strøer, gulvet ligger på og kælderloft
4. utæt samling i rør i undergulv/adskillelse til kælder.

rens pletten i Rodalon og udtør med varmelampe/hårtørrer. Hold øje med, hvornår fugten kommer tilbage.

 

Og tusind tak for dit svar.
jeg tænker, at der er en form for kuldebro. Men det ville kræve at tage gulvet op, for se efter, ikke? 
Der skal være meget stor temperaturforskel mellem underliggende og stue, for at fugt kan trænge op gennem et 22 mm brædt. Jeg har mistanke til. At der er en læk et sted, og vandet drypper/render hen til strøen under. Hvilket loft er der i kælderen og er der vådrum i nærheden hos dig?

 

Mht kælderen ved jeg det ikke, da jeg er lægmand på den front. Jeg kan evt. sende et billede senere i dag. Til venstre side for soveværelset er vores køkken, men der er ca 1,3 m fra det til selve pletten. Pletten er vitterligt midt i rummet? 

For at få sikker vished, så kontakt en ældre tømrer, som med omhu kan tage det ene brædt op og kontrollere. Han kan montere igen, så du næsten ikke bemærker det.

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis