Hej medlemmer
Jeg er i gang med at tilslutte et brugt komfur.
Komfuret har neutral, jord, brun, og to sorte ledninger
Væggen har neutral, jord, brun, sort og grå
Jeg er med på at det vigtige er at neutral og jord er tilsluttet korrekt, og at det ikke burde betyde noget om man bytter rundt på faserne.
Mit spørgsmål er da. Kan man regne med at de to sorte kan sluttes til den sorte og grå på væggen, vilkårligt?
Nå jeg gør dette går afbryderen. Komfuret kom med et stik med 5 ben, hvor det ene var fjernet, og den brune ledning ikke var tilsluttet. Så jeg mistænker at det er den brune der giver problemer, og at tidligere ejer af komfuret derfor har undladt at tilslutte den.
Hvad tænker i?