Hvem sliber sakse og knive i DK 7000

Hej
selvom jeg gemmer min gode skræddersaks, er den blevet misbrugt og skal slibes.
Jeg har faktisk to sakse som trænger til slibning.
Jeg har forsøgt mig med en knivskærper beregnet til knive, med mit strygestål og med to fine slibesten. Nu klipper saksene fint i papir og tyndt pap, men stoffet vil saksene ikke bide i. Stoffet bliver bare klemt imellem skærene. Holdt mod lyset kan jeg se et mellemrum mellem de to skær. Om det er normalt, ved jeg ikke.
Jeg har købt en ny dyr saks, men vil alligevel have slebet de to gamle sakse. men hvem gør det? Kommer det til at koste for meget  I forhold til saksens værdi?
Ingeborg

Når lysten driver værket
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hwl.dk sliber alt  ​slibning​​​ Så er det jo op til en selv om saksen er det værd.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Måske din saks bare skal spændes lidt sammen ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej , desværre er den spændt alt det den kan. Jeg tror at saksene er ødelagte og måske blevet lidt buede ved at skære i f. Eks. Tæpper og tykt pap. Derfor vil jeg hrlst have dem vurderet inden jeg sender dem til slibning.

Når lysten driver værket
Du har en mobil skærslipper der kommer til Fredericia om 2 uger: https://www.mobilsliber.dk/  alternativt har butik i Nørre Åby.
For en god ordens skyld skal siges jeg ikke kender mere til firmaet end omtale i avisen: https://frdb.dk/artikel/aksel-giver-dig-den-skarpeste-kniv-i-skuffen-2019-7-29 

Annonce
Tak, men vindinggård ligger vist i Vejle.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Under kalender:
Superbrugsen Nymarksvej Fredericia
fredag, 27. november, 2020
14:00-17:00
Tusind tak for det!

Når lysten driver værket
Man kan også kontakte skarsliberen.dk og spørge.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kop og kande har "Slibeservice". I al fald til knive men mon ikke det også gælder sakse?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis