VVS - hvor skal jeg have fat? 🙂

Jeg hader at VVSe. Mest fordi jeg er sĂ„ stinkende dĂ„rlig til det 😁

Det drypper under min vask fra tilslutning til opvasker. Jeg har prÞvet at skrue og dreje pÄ de to dimser, som jeg kan fÄ fat i med svensknÞgle /vandpumpetang, men selve gevindet er for smalt til at jek kan fÄ fat der.
Resultat er at alt andet drejer end den utĂŠtte samling.

Nogle ideer til, hvor jeg skal have fat? Der er i Þvrigt rust i flere samlinger dernede, sÄ jeg er ogsÄ lidt bekymret for om det hele begynder at dryppe, hvis jeg rykker for meget i det...

Mvh tina 
8 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har alt for mange stumper samlet. Det er som om man har vĂŠret  i rodekassen og fundet det som kan passe sammen.
Luk for vandet og skil det ad sÄ du kun har opvaskerens plastmÞtrik ( 3/4 " gevind ) og den galvaniserede T i hÞjre side. ( 1/2 " indvendig gevind ) Forinden har du kÞbt en 3/4" / 1/2 " brystnippel. se her link samt en lille smule pakgarn og salve LINK
SÄ vikles en smule pakgarn omkring den yderste halvdel af gevind i den tynde ende ( 1/2 " ) som sÄ skrues ind i T stykke
SÄ kan opvaskemaskine skrues pÄ den tykke ende ( 3/4" ) Her skal der ikke pakgarn men der skal sidde gummipakning inde i plastmÞtrik. Det kan vÊre si og pakning kombineret.
Du kan ogsĂ„ fĂ„ det tĂŠt som du har, men det skal fĂžrst skilles ad og kun bruge de nĂždvendige stumper, Og sĂ„ skal det pakkes med pakgarn og salve som beskrevet. Jeg kan se ikke se rester af pakning der hvor den rĂžde pil peger sĂ„ det er nok ikke brugt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er ikke andet at gÞre end at skille ad, og pakke om. Hvis noget "lÞsner sig " et "forkert sted", sÄ skil det ogsÄ ad der.
Øverst i billede 2 ser det ud som om din ballofixventil trÊnger til udskiftning. Brug pakgarn og salve nÄr du skal pakke igen. MÄske der nogle steder skal bruges flad gummipakning, sÄ fÄ ogsÄ lige fat pÄ et par stykker af dem.

SĂžren O
ev elmand skrev den 14-11-2020 13:23:24

Du har alt for mange stumper samlet. Det er som om man har vĂŠret  i rodekassen og fundet det som kan passe sammen.
Luk for vandet og skil det ad sÄ du kun har opvaskerens plastmÞtrik ( 3/4 " gevind ) og den galvaniserede T i hÞjre side. ( 1/2 " indvendig gevind ) Forinden har du kÞbt en 3/4" / 1/2 " brystnippel. se her link samt en lille smule pakgarn og salve LINK
SÄ vikles en smule pakgarn omkring den yderste halvdel af gevind i den tynde ende ( 1/2 " ) som sÄ skrues ind i T stykke
SÄ kan opvaskemaskine skrues pÄ den tykke ende ( 3/4" ) Her skal der ikke pakgarn men der skal sidde gummipakning inde i plastmÞtrik. Det kan vÊre si og pakning kombineret.
Du kan ogsĂ„ fĂ„ det tĂŠt som du har, men det skal fĂžrst skilles ad og kun bruge de nĂždvendige stumper, Og sĂ„ skal det pakkes med pakgarn og salve som beskrevet. Jeg kan se ikke se rester af pakning der hvor den rĂžde pil peger sĂ„ det er nok ikke brugt. 

 Hold da op en grundig vejledning - tusind tak!!!! <3

mvh. tina

SĂžren O skrev den 14-11-2020 13:27:46

Der er ikke andet at gÞre end at skille ad, og pakke om. Hvis noget "lÞsner sig " et "forkert sted", sÄ skil det ogsÄ ad der.
Øverst i billede 2 ser det ud som om din ballofixventil trÊnger til udskiftning. Brug pakgarn og salve nÄr du skal pakke igen. MÄske der nogle steder skal bruges flad gummipakning, sÄ fÄ ogsÄ lige fat pÄ et par stykker af dem.

 Tak :-) 

TillĂŠgs-spĂžrgsmĂ„l. Ved I mon hvad den her gĂžr? Er det en stophane af en slags? Den har et afproppey udtag i bunden... 
Annonce
MÄske lukker ventilen for "alt det der er utÊt". PrÞv at lukke, og se om du har lukket for det kolde vant til hÄndvasken.
Proppen i bunden af ventilen er til en "udvidet model" hvor der er monteret en udluftningsventil.

SĂžren O
SĂžren O skrev den 14-11-2020 14:19:20

MÄske lukker ventilen for "alt det der er utÊt". PrÞv at lukke, og se om du har lukket for det kolde vant til hÄndvasken.
Proppen i bunden af ventilen er til en "udvidet model" hvor der er monteret en udluftningsventil.

 

Det prĂžver jeg SĂžren - tak ❀
Du skal lige tjekke for det ser ikke ud til at denne hane lukker for det hele. PĂ„ oversigts billede ses at der er 2 stk 1/2" T hvor det ser ud som om den nederste kommer inde fra vĂŠggen sammen med det varme vand. Mon ikke det er tilfĂžrsel og den ekstra hane i bunden kan vĂŠre til noget andet mĂ„ske udvendig hane. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis