Montering af LK Fuga LED 250 Touch IR lysdæmper med korrespondance

Hej. Jeg vil høre, om nogen kan hjælpe mig med at installere en lysdæmper i et kontaktpanel med 1 afbryder og et stik. Der er 2 brune, 1 grå og 1 sort ledning. Jeg går ud fra, at de brune skal i "L", og har forsøgt at sætte den grå og brune i både "bølge" og "pil" uden at det har virket optimalt. Lampen er forbundet med en anden afbryder (tænd-sluk), som tænder og slukker, når jeg sætter grå ledning i "bølge" og sort i "pil", men lysdæmperen virker ikke. Skal jeg forbinde den på en anden måde til stikkets ledninger? Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

Iben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst skal vi have fundet ud af om det er grå eller sort ledning, der tænder lampen. Så du demonterer sort og grå ledning og monterer enten sort eller grå i klemmen med bølgelinien, så du finder ud af, hvilken der tænder lyset.

fase
Prøv at tage den sorte ledning ud. Kan du så tænde og slukke lyset på lysdæmperen? Hvis ikke så prøv at bytte sort og grå i lysdæmperen.

fase
Du skal have den sorte og grå afmonteret i den anden afbryder, så det ikke forstyrrer.
Så prøver du med sort eller grå ved lysdæmper i klemme med bølgelinje. og får dæmper til at virke alene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak. Med den sorte i bølgelinie og den anden afbryder afmonteret kan jeg tænde og slukke for dæmperen. Hvad gør jeg mon herfra? Mvh Iben

Jeg håber også du nu kan køre op og ned med lyset  på dæmperen. Den grå skal så i klemmen med pil ind.
Så skal den sorte afblændes med en muffe ved den anden afbryder. Den / de brune monteres i klemmen med rød knap.
Den grå i en af de andre klemmer. MEN der må kun komme en impuls når du trykker på afbryderen, derfor skal der indsættes en fjeder i afbryder / under tangent ( afhængig af afbryder typen ) sådan at afbryder fjedrer tilbage til udgangs stilling når man slipper. Her link til eksempel på fjeder til ældre fuga type
Hvilken en af de andre klemmer den grå skal sidde i kommer an på hvilken side du monterer fjeder og hvordan du vender afbryder når den monteres igen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis