miele vaskemaskine har problemer med at skylle al sæben ud af sæbeskuffen jørgen m 4 2635 12-11-2020 17:48 Der løber vand ud ved sæbeskuffen fixerix 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30531 7480 12-11-2020 21:55 Der må være noget stoppet ved sæbeskuffen. Først kan du tage skuffen ud og gøre denne helt ren. På de fleste maskiner skal man presse lidt op under bunden på skuffen når den er trukket normalt ud, for at få den helt fri. Så kan du lyse ind og se om der er stoppet med sæbe ned i bunden af nedløbet.Det kan også være vandudløb der er stoppet til, så det ikke bruser ordentlig ned i den rette del af sæbeskuffen. Kan du sætte maskinen i gang med skuffen ude kan du kigge ind og se om det kommer ordentlig. Altså forvask i skuffe 1 og vaske vad i skuffe 2 ( ikke samtidig ) Er det ikke tilfældet kan det ofte hjælpe med en stiv børste ind under toppen af vandudløb. Så åbner du lidt af de stoppede huller.Endelig kan man tage hele låget af maskinen. og så pille hele sæbeskuffe enheden ud og adskille den for ordentlig rengøring. Husk at kigge efter placering af slanger. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
jørgen m Trådstarter 4 2635 13-11-2020 12:56 Tak for svar har gjort det nu må vi se om det hjælper på næste vask. fixerix