Udskiftning af underlimet køkkenvask

Hvordan får jeg fjernet en underlimet vask når jeg gerne vil beholde min bordplade?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Underlimet vask betyder at overflade laminat er langt på ud over vaskens kant efter at vasken er limet i. Så har man gjort alt for at bruge bedste lim så der ikke trænger vand ned til spånplade delen. 
Man kan ikke fjerne en underlimet vask og erstatte den af en ny underlimet. Men man kan save rundt om vasken så den falder neden ud, og derefter montere en større vask f.eks af den gammeldags rustfri stål type hvor kanten ligger over bordpladen.
Det er naturligvis også muligt at fræse en ny vask ned i bordpladen. Men det skal i begge tilfælde være en vask der er en smule større end den der saves væk. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det vil jeg fraråde.
Du skal tænke på at en ny vask vil skulle dække samme hul som den gamle vasks flange har.
I bredden er det ikke noget problem, men du vil, efter al sandsynlighed, få store problemer i dybden, da flangemålet på køkkenvaske faktisk er relativ ens da bordplader typisk er 600-620 mm i dybden.
Det er faktisk er spørgsmål jeg ret ofte oplever via mit erhverv, og på 16 år er det endnu ikke lykkedes mig at hjælpe en forbruger til at løse det, uden det kommet i kollision med enten skabsider, skabets sider eller den omtalte flangedybde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis