Energimærke ved ny tilskudsordning

Hej alle sammen. Måske i kan hjælpe.

Jeg er ved at forberede mig på, at søge tilskud til efterisolering i starten af det nye år, og jeg er i tvivl om vi skal have en ny energimærkning.

På sparenergi's hjemmeside står der at man skal have en gyldig energimærkning for at kunne søge. Vi har en gyldig energimærkning fra 12 måned 2018. Men der står også på deres hjemmeside, at den ikke må være mere en 6 måneder gammel på ansøgnings tidspunktet. Se vedhæftede billed
Spørgsmålet lyder.. Vores energimærkning fra 12 måned 2018, kan den bruges når vi ansøger, eller skal vi have udarbejdet en ny?

På forhånd tak 

Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Dit energimærke kan anvendes hvis ikke boligen er ombygget energimæssigt ift. Det eksisterende energimærke.

For et få tilskud til udførelse af et nyt energimærke må dette maks. være 6 måneder.

Det har herfor ikke noget at gøre med dit ældre energimærke og du kan herfor søge om tilskud til de bygningsdele du ønsker at optimerer. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis der er udført mer isolering i det nye terrændæk vil energimærket være ændret ift den samlet bygnings energiforbrug.
Der skal herfor udføres nyt energimærke for at kunne få tilskudet. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis