Ny telefon Smartphone. Overføre telf nr.

Hej til Jer.
Fruen tabte sin telefon og nu er den helt død. Kan ikke tændes. Hun har købt en samsung galaxy som bruger nanosim. Vi aktiverede det nye kort og satte det i telefonen, men hvor er kontakterne? Er løbet kørt?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den gamle telefon ikke var en smartphone og med en googlekonto er kontakterne væk og må tastes ind igen.

fase
Tak Fabrin .
Jeg tænkte det nok, der er ikke nogen googlekonto. Kunne man ha gjort noget hvis man havde vidst det inden man aktiverede det nye kort?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu fremgår det ikke, hvor kontakterne lå henne. Men som Fabrin skriver, når I nu har en smartphone, så se at få lavet en googlekonto og tilknyt telefonen, så der kan tages backup via denne konto.
Dernæst kan det jo være således, at på den gamle telefon var kontakterne gemt på simkortet.
Så er næste problem, at jeg kan se, at I har fået nyt simkort, et nano simkort, og som jeg forstår det, var det gamle simkort ikke af den type.
Men så kan man prøve at klippe det til, så det passer med et nano simkort.

Klip simkort
Når det er gjort, slukker i den nye telefon og skifter simkortet ud med det gamle. Start telefonen igen og brug så importer funktionen på den nye telefon til at se, om I kan være heldige, at kontakterne lå på simkortet. Så importeres de til den nye telefon.
Sluk telefonen igen og sæt det nye simkort i igen, og så skulle det virke med de gamle kontakter - hvis der var noget på simkortet.

Kurt B. Andersen
Hvis den gamle telefon ikke var en smartphone, kunne du ikke have gjort noget, fordi den nye telefon sikkert ikke kan læse oplysningerne på det gamle SIM kort. Hvis du kender en som bruger samme størrelse kort som det gamle, så sæt det i den telefon og læs kontakterne ud. Det kan kun lade sif gøre, hvis kontakterne er gemt på SIM kortet.
Du kan roligt prøve kurtas anvisning.

fase
Tak for jeres svar. Kontakterne er gemt på simkortet for da fruens tlf gik i stykker fik hun min med sit eget sim i så hun havde en tlf når hun kørte til/fra arbejde. Jeg fik så en tussegammel nokia som har ligget i skuffet i 7-8 år, i med laderen og efter nogle timer så kørte den igen og da jeg fik min egen igen efter 4 dage var der stadig masser af strøm på nokiaen. Efter at vi havde aktiveret det nye simkort prøvede jeg at sætte fruens gamle i min igen men jeg kunne ikke få det til at virke. Det med at klippe til havde jeg aldrig hørt om før. Men er det besværet værd at forsøge at sætte det i den nye?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Men er det besværet værd at forsøge at sætte det i den nye?
Den ny telefon kan formentlig ikke læse kontakterne på det gamle kort, 

fase
Jeg takker. Jeg tror jeg lader det være her.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er jo op til dig, hvor meget krudt du gider bruge på disse kontakter.
Jeg har tidligere været teleansvarlig i et firma, hvor jeg bl.a. stod for driften af ca. 700 mobiler og har i den forbindelse også stået for overgang fra de gamle til smartphones osv.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man ikke skulle kunne læse kontakterne fra et gammelt simkort ind i en nyere telefon, da jeg har gjort det utallige gange.
Da vi gik fra de gamle mobiler og til smartphones, betød det også at simkortet ikke længere var alm. simkort, men et micro sim kort. I stedet for at skifte alle simkortene valgte vi, at klippe de eksisterende til, så de passede med micro formatet. Man kunne få nogle klippere, som gjorde, at det var en meget nem proces.
Men efter overgangen til smartphones, var der flere, som fik brug for at have plads til flere kontakter, end der var plads til på simkortene, så derfor var det nødvendigt, at mange først fik overført deres kontakter fra simkortene til telefonerne, således at alle kontakterne lå samme sted. Det var en forholdsvis ukompliceret affære, da der var indbygget import funktion i telefonerne.
Generelt brugte vi android, men nogen skulle også skifte til at bruge iphones i stedet for. Da de ikke umiddelbart var kompatible, fandt jeg et lille gratisprogram, som bl.a. kan overføre kontakter på tværs af de forskellige systemer.
Det hedder Phonecopy og kan anbefales. Så vidt jeg husker, har det dog en begrænsning i, hvor mange kontakter man gratis kan overføre, men det var vist op til omkring 500. Efterfølgende "tvang" vi alle til at lave en googlekonto, således at man efterfølgende kunne bruge denne backupfunktion, da den er meget bedre.
Men et sidste tip kan så også være, at hvis dig og din kone bruger nogenlunde de samme kontakter, så henter i Phonecopy til begge telefonerne og laver en konto. Så uploader du dine kontakter via Phonecopy, og så logger din kone ind på kontoen med samme brugerprofil, som du har, hvorefter hun kan downloade dem til sin telefon.
Skulle du så have nogen, som hun ikke har brug for, så kan hun jo bare slette dem.
Det er faktisk en rimelig nem metode.

Kurt B. Andersen
Hej  kurta..
Som du sikkert ha forstået i andre tråde så er dette her ikke min spidskompetance.
 Ingen af de telefoner som vi har nu udover fruens nye kan tilsluttes nettet  Hendes gamle  store sim er deaktiveret ved aktivering af det nye. Som nævnt tidligere så prøvede jeg at indsætte det i min telefon med den kode som hørte til, men det var kun mine kontakter som blev vist og jeg var totalt forvirret, og opgav projektet og postede så en tråd her. Kan I huske den stribe med Steen og Stoffer hvor han skal lære at cykle. Cyklen overfalder ham simpelthen. Sådan føler min frue det med den her nye hvor alt er anderledes og der er alt for mange muligheder. Og jeg forstår det tilfulde. Det er derfor jeg hænger ved min gamle samsung e1120.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Selv om et simkort er deaktiveret plejer der ikke at være noget i vejen for, at man kan læse kontakter ud, idet det kun er dataforbindelsen som afbrydes. Indholdet på kortet slettes ikke.
Men eftersom du ikke har en smartphone, så bliver det nok så meget op ad bakke, at det bliver til en bjergbestigning at få overført kontakterne, så festen skal nok slutte nu.
Min slutkommentar skal så være, at jeg ikke er sikker på, at kontakterne er/var på simkortet hos din kone.
Du oplyser, at når du isætter kortet i din telefon, så kan du stadig kun se dine egne kontakter.
Det betyder så, at dine kontakter ikke ligger på dit eget simkort, for så ville du ikke kunne se dem, når konens kort er i. De ligger altså i selve telefonen.
Det giver mig så også den tanke, at så er det jo heller ikke sikkert, at din kones ligger på simkortet - men måske rettelig på hendes telefon.
Dernæst var det således, at man i hvert fald på en hel del ældre telefoner kunne vælge, om man ville se kontakter på telefonen, kontakter på simkortet eller kontakter begge steder. Så der skal man altså også lige have styr på, hvorledes telefonen er indstillet.
Men selv om du skulle være i stand til at importere kontakterne i din telefon, bringer det Jer ikke meget videre, idet din telefon ikke vil kunne bruge/læse det nye simkort fra din kones nye telefon, og derved kan du jo så heller ikke føre dem over på simkortet.
Men nu nærmer julen sig og er der noget hyggeligere end at sidde og høre julemusik, samtidig med at man finder sine gamle kontakter diverse steder og så manuelt sidder og opdaterer dem i telefonen. Så får man også lært den nye telefon lidt bedre at kende     

Kurt B. Andersen
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis