Aftaleloven paragraf 6 hvad betyder det på dansk? (mæglersnyd, boligfusk)

Jeg har købt et hus skriver min købsmægler ønsker tilykke og vedlægger en regning. Sælger og hans ejendomsmægler siger det modsatte, at sælger ikke vil have med mig at gøre. Drama. Intet hus - lang næse. Købmægler vil dog gerne have 6.000 kr.

Baggrund:
Sælger og jeg indgår af tale om jeg køber et hus og en mægler bedes om at lave de nødvendige papirer så vi ikke bruger for mange penge på det. Vi skriver under begge to. Jeg får med i aftalen en såkaldt "købsmægler" som efter sælgers og min underskrift råder til at komme med et par tilføjelser til købsaftalen. Det gør vi så og sælger siger nej. Sælger siger at han aldrig vil tale mig (dvs køber) igen. Jeg og købsmægler  siger så, at jeg accepterer den første aftale og gør det indenfor tidsfristen - min (dyre men selvsikre) Købsmægler siger (mundtligt) at sælger er bundet af aftalen men næ nej aftaleloven siger det modsatte i denne elegante og mundrette formulering:

Aftaleloven § 6
  1. § 6
    Svar, som går ud på, at tilbud antages, men som på grund af tillæg, indskrænkninger eller forbehold ikke stemmer med tilbudet, anses som afslag i forbindelse med nyt tilbud.
  2. Stk. 2.
    Dette gælder dog ikke, når afsenderen af svaret går ud fra, at det er overensstemmende med tilbudet, og tilbudsgiveren må indse dette. I så fald skal denne, hvis han ikke vil godkende svaret, uden ugrundet ophold give meddelelse derom. Undlader han dette, anses aftale for sluttet med det indhold, svaret har.
Jeg tror min købsmægler har snydt mig - hvis man kommer med modforslag til en signeret aftale fordi købsmægler skal spille smart - så mister man huset og skal betale gebyr for det. Dette skyldes at hun ikke er jurist og aftaleloven forstår hun ikke.


Bornholm er et dejligt sted.
Jeg har købt et hus skriver min købsmægler ønsker... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja især hvis de skal lave skilsmisser som ikke er deres egne. 

Bornholm er et dejligt sted.
Tk f gode bidrag, det ser ud som om at nyeste indlæg ikke står til sidst i tråden, men det er godt at høre erfaringer.  Jeg ser det sådan

Grumset lovgivning med formuleringer som er uforståelige giver advokater mæglere og andet pak mulighed for at ødelægge skriftlige aftaler selvom blækket er tørt og der er givet albue på det.
Man kan sælge dyr kvajet "juridisk rådgivning" som kommer fra en sekretær ikke en jurist.

Boligmarkedet er en jungle hvor parfumerede skadedyr i dyre biler hygger sig med at tage r... på folk. 

Bornholm er et dejligt sted.
Ha ha ha Ja du har ordet i din magt. Jeg husker stadig dine malende formuleringer for år tilbage da det var væggelus der var kommet inden for dit synsfelt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skød dem med haglgevær alle sammen, små sataner. 

Bornholm er et dejligt sted.
hmm kunne man installere væggelus i en ejendomsmæglers bolig eller bil? 

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også