Vurdering om væg er bærende eller ej

Hej!
Vi står og skal til at flytte snart og har et stort ønske om at nedrive en enkelt væg i vores hus.
Dog er vi i tvivl om væggen er bærende eller ej. Så inden vi kaster os ud i ingeniør beregninger ville vi høre om nogle af jer kan give en vurdering af det.
Jeg har markeret væggen med rød på plantegningen, og også vedhæftet den oprindelige tegning af huset. 

Håber I derude kan hjælpe.
Mvh. Nichlas
Hej! Vi står og skal til at flytte snart og har et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Børgealle skrev den 12-11-2020 18:59:50

Som der tidligere er nævnt i tråden ligger dine spær ikke af på væggen. Alle vægge i et hus er stabiliserende, men du har så rigeligt andre vægge der stabilisere.
Jeg kan regne på det og du kan betale mig hvis du gerne vil have jeg tager ansvar, men du kan også bare lytte til de råd der kommer på et forum som dette.
Hvis du vil have mere ro i maven, kan du kravle på loftet, løfte isoleringen over væggen og se om der skulle være nogen spær eller andre bjælker der hviler på muren.

 Viste ikke at du var ingeniør? 

Og alle de vinduer i de 2 facader har ikke noget at sige? 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
NichlasKoppen skrev den 13-11-2020 14:03:41

Tak for det uddybende svar Børgealle.
Det lyder til du har godt styr på det. Af nysgerrighed, må man så spørge hvad sådan en beregning ville koste?
Rigtig god weekend.  

Den vil nok koste omkring 5000-6000 kr, og i den forbindelse ville jeg have brug for flere tegninger, billeder mv.

Bygningskonstruktør skrev den 13-11-2020 14:09:51

 Viste ikke at du var ingeniør? 

Og alle de vinduer i de 2 facader har ikke noget at sige? 

 Det kan jo også være svært at se på baggrund af et forumnavn. Men jo, selvstændig med professionel ansvarsforsikring og hele pivtøjet 🤪

Nej, jeg vurderer ikke at de har noget at sige, da der er rigeligt med andre skiver til at optage påvirkningerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis