Installation af DUKA one pro 50+ på overetage

Hej

Jeg har et rum ovenpå min garage, der kunne trænge til noget løbende ventilation udover ventilationssprækken i de to Velux-vinduer.
Jeg overvejer en DUKA one:
https://dukaventilation.dk/produkter/1-rums-ventilationsloesninger/duka-one-pro-50-plus

Der er sadeltag/skråvægge.
Jeg er i tvivl om jeg kan placere den ca. 30 cm over gulvet umiddelbart ved siden af døren i gavlen eller om jeg skal placere den op imod loftet i den anden ende, hvilket så bliver næsten lige over et TV på væggen. Æstetisk er der ingen tvivl om at første forslag er bedst, men vil det gå for meget ud over ventilationseffekten?

Hvis nogen har praktiske erfaringer med selve installationen kunne jeg godt tænke mig at vide, om det er muligt at tilslutte den bagfra i væggen med installationskabel.

Tak på forhånd for inputs. Forslag til andre løsninger er mere end velkomment.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på nettet om du kan finde en installations manual, som regel står der installations anbefalinger i den. Men jeg vil sige som regel når du ser dem installeret rundt om i folks hjem hænger de som regel oppe på væggen.
FeuerDK skrev den 11-11-2020 10:17:18

Du kan ikke montere Duka One mod taget, da kondens skal kunne løbe ud. Lave du ikke montering i væg med lille fald udad, vil vandet løbe ind i boligen igen.

Du kan se en installationsvideo HER, måske du kan finde svar ved at se monteringen?

 Hej FeuerDK

Den bliver i så fald installeret horisontalt men tæt på loftet.
Jeg har set diverse installationsvideoer, men kan ikke rigtig finde svar på mine spørgsmål dér.
chrisbo skrev den 11-11-2020 09:47:51

Søg på nettet om du kan finde en installations manual, som regel står der installations anbefalinger i den. Men jeg vil sige som regel når du ser dem installeret rundt om i folks hjem hænger de som regel oppe på væggen.

Tak for svar.

Ja, det er også den høje placering jeg har set i diverse videoer og andet materiale. Der er ikke meget hjælp at hente i installationsmanualer. Ift el-installation står der på DUKA's side, at det kræver installatør hvis den installeres "bagfra" men ikke hvordan. Kan ikke finde tekniske tegninger. Skal nok bare have fat i dem.

Der er en kabelmembran ind mod væggen, så ingen problem i at føre installationskablet ind der, så du får skjult kabelføring. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis