Gulv varme 1 sal

Hej LDS,

Jeg står og skal igang med at renovere hele vores 1 salg til foråret, og i den forbindelse vil Fruen have gulv varme :-) Alt indvendigt bliver revet ned... så det hele skal bygges op fra bunden. 
Men jeg søger lidt inspiration til hvordan i har bygget jeres gulve op, og hvilken fremgang metode i har brugt.
Er der evt. nogle af jer som har nogle billeder fra lign projekt ?

Vil helst undgå at bruge spånplade med spor for at holde m3 prisen nede (hvis det kan svare sig)

Nogle der kan hjælpe ?  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige renoveret et værelse på 1. sal hvor jeg har lavet gulvvarme. Jeg har brugt spånplader med spor, ved ikke hvor meget der er at spare ved at bruge krydsfiner og forskallingsbrædder. Min afstand mellem bjælkerne i bjælkelaget var alt for stor så jeg var nød til at lægge ekstra bjælker ind imellem de eksisterende, men det var faktisk ikke noget stort arbejde. Ellers rettede jeg bare de gamle bjælker op med nogle 2"x4" på siderne, isolering ned og spånplader på.

Det største problem var faktisk at jeg skulle op og ned med vandet det samme sted og at få slangen tilbage til startpunktet på en fornuftig måde skabte lidt hovedbrud, men det lykkedes til sidst
hej vejloe
jeg er pensioneret tømrermester/arkitekt og tror jeg kan hjælpe .
hvad med dit ekst. gulv, skal det blive liggende eller på påtænker du at fjerne dette  ??
der findes jo muligheder for gulvarme for begge løsninger; men den nemmeste og billigste måde er at bygge oven på ekst. gulv........vi må jo ikke reklamere her på siden og jeg er ikke god til det med at sende link på produkter, så hvis du er interesseret må du gerne kontakte mig på nedenstående nr.
MvH....dan49      42315739
Du skal holde øje med din gulvhøjde. Jeg ser at du fjerner det hele men der er sikkert alligevel en trappe som skal beholdes. Der skal man passe på at sidste trin ikke bliver ret meget højere end de andre trin. Loftshøjde har jo normalt også noget at sige.
Der hvor dine gulvvarmeslanger skal krydse bjælkelaget skal være tæt på understøtning nedenunder. Så kan man sagtens tillade sig at save et 15 - 20 mm spor.
Skal der være badeværelse må det planlægges efter hvor den 110 mm faldstamme kan komme ned og i forbindelse med kloaksystemet. Ved at bruge væghængt toilet får du lige de 20 cm ekstra højde som gør at du kan føre røret et stykke over bjælkelaget i skunk. f.eks.  Afløb fra bruser ( måske 40 mm rør ) må så møde faldstamme neden under.
Jeg vil anbefale at man satser på svejset vinyl beklædning, så er man ude over alle spekulationer omkring konstruktionens stivhed og revnedannelse i fliser. Det laves af proff. gulvfirmaer og erstatter den normale vådrums tætning. Der skal så bruges afløb som er beregnet til det.
Og husk 30 mm regel. Altså at badeværelses gulvet skal betragtes som et vandtæt kar hvor der kan stå 30 mm vand over afløb før det løber ud i tilstødende rum. Altså samlet 30 mm fald fra tæthed under dørtrin til overkant afløb. Og der kan det meste af faldet jo passende være i bruser hvis der ikke er nogen kant op foran bruser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis