Kan jeg begrænse hvor langt en radiator termostat kan skrues op?

Hej

Jeg bor til leje i et stuehus på en gård. I min kælder har udlejers folk lov til at benytte det badeværelse og vaskefaciliteter som er der. Det er altsammen også fint og fungerer som det skal.

Kælderen er dog ikke isoleret fantastisk godt, og derfor sørger jeg også kun for at rummene holdes frostfrie, da jeg selv står for opvarmning via oliefyr. På badeværelset i kælderen står termostaten som udgangspunkt altid på 2, således at der er lidt varme til dem som benytter det. Desværre oplever jeg oftere og oftere at der skrues op på 5 på termostaten, og at de blot lader den banke derudaf selv når de ikke benytter rummet. Det er jeg naturligvis lidt træt af, da der kun er mig til at betale for det ekstra olieforbrug.

Derfor er mit spørgsmål om der er nogen kloge hoveder herinde, som har et forslag til hvordan jeg kan blokere for termostaten på badeværelset, således at den aldrig kan skrues op på mere end f.eks. 2?

Håber der er nogen som kan hjælpe :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud over, at det er lidt ufornuftigt, ikke at varme et opholdsrum i en kælder op, der ovenikøbet er vådrum, kan du på Danfoss RA2990 låse max temp.

Det kan man vel osse i princippet på Danfoss RA-N radiatorventiler med forindstilling. 
Kan du trække den yderste ring af termostathovedets forside? Der ligger sikkert nogle ringe med tænder som kan flyttes og låse / begrænse termostaten. Prøv evt med et billede så vi kan se termostatventilen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis