Utæt benzinfilter i Erria 25 årg 1975

Hejsa 😊
Jeg er i færd med at kigge på min første båd. Båden jeg har i kikkerten er en Erria 25 årg 1975. Benzinfilteret er utæt og skal skiftes. Jeg har absolut ingen ide om hvordan sådan et ser ud, hvad en udskiftning koster, og hvordan det skal skiftes. Er der nogle med nogle gode råd til en grøn en som mig?😊

Mvh. Michelle
Hejsa 😊 Jeg er i færd med at kigge på min første... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid spændende at kikke efter båd. Især den 1. man skal købe..
Men der hører mange omkostninger med til den første båd, som man skal huske på :

Havneplads.
Tovværk/fendere/redningsveste-og udstyr.
Forsikring
Opbevaringsrum til vinteren (tørt)
Og en hel masse andet.

Jeg har nu en mindre motorbåd sammen med min søn, og han har lavet 2 skilte, som er sat op i båden. :

"Alt virker på en båd -Bare ikke samtidig."

"Vi lavede et budget, med plads til det ekstra" - Men satte vi de 10000 kr af ? "

-Og det passer egentlig meget godt

Men jeg vil aldrig undvære en båd mere.

Det der med at vågne en morgen og se på vejret, sejle lige så stille med en krus kaffe og bare nyde vandet og vejret.

Se -det er lykke 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Michelle91 hvis du er seriøs køber så har min far en fin Faaborg 21" fods til salg til 15.000 kr.
Den har tidligere været her på siden, og en del potentielle købere henvendte sig da også.

Men de viste sig at være useriøse - altså de kom ikke engang og så båden IRL, selvom de i tlf lød ganske interesserede og opsatte på at købe.

jeg antager at du ikke har tænkt dig at sejle her til vinter, så jeg kan da godt spørge min far igen, hvis den altså ikke er solgt til anden side inden der.

Men som de andre også nævne har du tænkt på havneplads og den slags? Du skal bruge en kran for at få den op af vandet, den er større end du bare kan have på en bådtrailer jo.

Men ellers er det et fint lille skib, og min far har været mekaniker i 50 år, så du kan tro at alt det tekniske og motoren er plejet som en lille barnenumse ;)

Skriv evt Privat besked hvis det kunne have din interesse. - dog uden jeg lover noget, han forsøger også selv at sælge den via sit netværk...
Mange tak for jeres svar - det er dejligt med hjælp :)

Alt ovenstående er der selvfølgelig tænkt på, vi er seriøse og har længe haft en drøm om at købe en båd. Jeg skriver lige en privat besked :)

Mvh. Michelle
Hej Michelle91

Ok så hører jeg lige min far til jul om det stadig er aktuelt med salg af skibet (han er bare blevet for gammel til at gide sejle - golf og cykelture er mere ham nu gg).

Så kan jeg også i samme omgang tage nogle nye billeder til dig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis