Er min gearkasse helt i stykker?

Hej jeg håber på, at får lidt hjælp af jer here inde. Jeg har en bil af mærke Peugeot 206. Jeg havde lidt svært at skifte gear på 1 og når jeg skal bakke. Min kobling funger fint, når man træder i pedalen. Min mekanikker sagde, at min ”kobling var træt“ (ved ikke hvad han mente). Jeg ville ikke reparer koblingen, da jeg kunne godt kører med bilen i de andre gear (fx 2, 3, 4 og 5). Køre omk. i et år uden at reparer koblingen.

Men efter jeg kom fra arbejde, så skulle Jeg bakke ud, og mens jeg sætte den i bag gear, skubbede jeg til noget i gearkassen. Nu er der ikke noget “gear i kassen“. min gearstang, kan bevæge sig frit. Er det gearkassen som er i stykker? For det siger min mekaniker nu.
Hvad tror i? og Hvormeget koster det at lave den, så min mekaniker ikke snyder mig.

mvh Valon

Hej jeg håber på, at får lidt hjælp af jer here... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Synkromesh ring slidt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for mange gode svar herinde. Jeg ved ikke meget af biler. Det eneste jeg fik af vide af diverse folk, hvis koblingen er i stykker, så kan man mærke, når man træder på den. Min kobling er god når man træder i den. (Selv vejhjælp manden sagde at det ikke er koblingen). som jeg skrev, har kun problemer, når den skal i første gear og bag gear-(siger også en mærkelig lyd når jeg skifter til bag gear). Men nu har jeg helt problemer med gear/kassen/stangen. Min lokal mekaniker vil lave den for 3200kr det er vel en ok pris? 
Altså det er jo alt efter hvad det viser sig problemet faktisk er når han først går i gang.

Det er jo svært at vide uden at have set det.

Men hvis han fikser det ved at skifte et kabel eller en stang på 10-20 min, så er det ret dyrt. Alt andet er det ret billigt. Går ud fra han er sort/perle-grusmekaniker så ?

Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at aftale en fast pris, inden han gør i gang, så du ikke pludselig står med en reperation som er dyrere end selv bilen som helhed er værd.
Ifølge beskrivelsen af hvad bilen kan oh ikke kan, er jeg ganske overbevist om at det IKKE er gearkassen.
Det er næppe heller koblingen, men kablet, som af en eller anden årsag er blevet for langt. Sandsynligvis en lille reparation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis