Min hoveddør er faldet af.

Hej alle min hoveddør som var monteret uden på bygningen er faldet af, jeg ved ikke hvordan jeg skal montere den ordentligt da det er en lejebolig og jeg vil helst ikke bruge en formue på at reparere det. Hullet til døren er for lille og vi kan derfor ikke bare sætte den ind på plads. 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det er en lejebolig skal du have fat i udlejer

billed vil fortælle lidt mere så man har en ide om problemet
Selvfølgelig kan døren gå ind i hullet. Den har jo lige været der. Pil al fugemasse og cement af rundt i hullet. Sæt dørkarm ind på underlaget og kil op i siderne. Skru fast når i vatter. Hængselside først. Fug efter. Sæt døren i.

 

youtube der er gode videoer i montage.

først tag døren af dørrammen.
som allerede nævnt sikr hængsel siden er i lod, klods døren op op og mål at døren er i lod på begge flader så døren ikke hælder udad.

fodtrinnet skal understøttes og sikres det er i vatter, læg gerne noget tagpap under
Har du ikke et billede af dørhullet? At døren er faldet ud lyder mærkeligt, og at den skulle være monteret uden på bygningen lyder ligeså mærkeligt. Jeg mangler at se en hoveddør falde ud af hullet uden, at søm eller skruer er blevet savet over.

fase
Den er ikke faldet ud. Døren har været monteret uden på facaden da udlejer valgte at bestille nye døre uden at tage højde for at vores tidligere dør ikke har været lige så stor som vores nuværende dør
udlejer vil ikke gøre noget. Og vi bor teknisk set ulovligt så vi kan ikke gøre noget. Vi vidste ikke det var ulovligt da vi flyttede ind.
Vi kan ikke skære hulet til da døren går ind ad og vi i så tilfælde skulle rive gulvet op eller skære ud op til loftet. 
Annonce
billeder

Mvh Troels
Jinx skrev den 09-11-2020 23:20:01

Den er ikke faldet ud. Døren har været monteret uden på facaden da udlejer valgte at bestille nye døre uden at tage højde for at vores tidligere dør ikke har været lige så stor som vores nuværende dør
udlejer vil ikke gøre noget. Og vi bor teknisk set ulovligt så vi kan ikke gøre noget. Vi vidste ikke det var ulovligt da vi flyttede ind.
Vi kan ikke skære hulet til da døren går ind ad og vi i så tilfælde skulle rive gulvet op eller skære ud op til loftet. 

 Det er nu udlejer der lejer boligen ud ulovligt. Jeg vil nok finde et andet sted. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg ville nok klodse døre op så den sad som den gjorde før, evt holdt med et par skrue tvinger. Så skrue lægter i muren rundt udvendig om døren og så skrue døren fast i lægterne.
Da du jo ikke “bor“ der kan du være lige glad med hvordan det ser ud  

Bare kald mig BBB 
Det her lyder sku sindsygt, hvis det passer...

Smid billede ind 

Mvh. Christian M
 

Hvordan ulovligt? Fremleje? Og overvej at ringe til LLO eller huslejenævnet ved kommunen. Det er ikke jeres problem at udlejer ikke har sat sig ind i hvad det kræver at udleje en lejlighed.

Som jeg husker det kan I godt blive smidt ud ved ulovligt fremleje, men ellers ikke. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis