Nedgravning af varmerør

Hej
Er ved at bygge et isoleret værksted og i den forbindelse vil jeg have en lille radiator eller guvlvareme
Der er cirka 2,5 M mellem hus og værksted. Jeg vil graver røret ned og trække det ind i krybekælderen

Spørgsmålet lyder må jeg brugge det her
https://www.vvs-eksperten.dk/ror-og-fittings-prae-isoleret-pex-10-meter-praeisoleret-pex-ror-2-x-32mm-fjernvarmeror-087811233

Huset er opvarmet med fjernvarme :-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du indirekte fjernvarme er det ikke noget problem, og du må lave det selv. Er det direkte fjernvarme, mener jeg der er krav om at rørene skal være godkendte til 10 bar.

Søren O
Må slettes

Søren O skrev den 08-11-2020 19:56:16

Har du indirekte fjernvarme er det ikke noget problem, og du må lave det selv. Er det direkte fjernvarme, mener jeg der er krav om at rørene skal være godkendte til 10 bar.

Tak for det hurtige svar

Ha ha troede kun det var indirekte fjernvarme :-) men jeg er jo også kun elektriker kan du ud fra billederne se om min varmeveksler benyttes til indirekte eller direkte fjernvarme ..?

Jeg har kun det du kan se på billedet.

Jo jeg har også en cirkulationspumpe men den køre kun på gulvvarmen og det ved jeg med sikkerhed da den først blevet etableret da vi fik renoveret bad og bryggers
Prøv lige med et oversigts bilede. Altså på lidt mere afstand. Hvis de 2 billeder er af det samme så er det vandvarmer til det varme vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ret sikkert direkte anlæg du har. Et billede som Elmand efterlyser vil kunne afklare det.

Søren O
Så fik jeg tømt skabt :-)

Den røde cirkel er til håndklædetørren og ved at aktivere Danfoss telestat åbner den for en anden returventil der derved gør håndklædetørren varm i en periode
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis