Lap aftrækskanal til tag

Hejsa .

Underboens aftræk fra bad er noget utæt - jeg tænker for hans og min skyld at jeg bør lukke dette før jeg sætter gipsvæg op foran. Tanker på hvordan man gør det? Det er beton kanal. Nedenfor kan ses hvordan hjørnet af kanalen er slået af og der nu trækkes fra min lejlighed.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes det er lidt svært at "tyde" billedet, men mon ikke det er en eternit (med asbest) kanal. Jeg vil foreslå at lukke den med et stykke eternitplade eller lignende, og fuge med en polimerfugemasse. 

Søren O
Hvor tykke er siderne i kanalerne, og er de med afrundede hjørner? Hvor gammel er bygningen?
Så længe er "asbestkanal" sidder uberørt er der intet farligt i den. Nu er der gået hul i kanalen has dig, så når den er lappet er der ingen problemer mere. At demontere kanalen vil værre langt værre.

Søren O
Her billede af min kanal set nedefra. De forrige billeder er af underboens. Det er en cirka 10x10 cm "betonskakt" (ifølge tilstandsrapport) 
Det ser nu ikke ud til at det skulle være eternit - der er vægtykkelsen for stor til.
Er det ikke vvs-eren der har ødelagt kanalen. Det ser ud som om han har manglet plads.
En anden måde at lukke hullet kunne være med nogle flisestumper.

Søren O
Fedt, tak! Og jo, det er helt 100 VVSer som lige glemte at nævne at han bankede den fri :) Han bliver også udfrittet for løsning ved næste besøg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis