Fjerne øverste lag beton, hvor der tidligere har været køkkensokkel

Hej folkens (murer-kyndige), da jeg skal til at udskifte/ombygge mit køkken, kommer jeg blandt andet til at fjerne nogle skabe inklusiv sokkel, hvorunder der ikke ligger klinker. Derimod ligger der beton i niveau med klinkerne. Udfordringen er, at der skal lægges nye klinker ned (hvor der før var skabe), hvorfor jeg skal have fjernet det øverste lag beton - helst uden at bryde hele gulvet op... Så mit spørgsmål er, om man kan fjerne x-antal cm. af beton-dækkets overflade, så de nye klinker kan komme i niveau med de resterende klinker ved ilægning? På forhånd tak for jeres bud😉
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det tror jeg ikke er noget problem. Betonlaget vil typisk være jævn og ensartet hvor man så har lagt fliser og derefter pudset op til fliserne overkant for at det skulle være lettere at stille køkken op. Så det kan bankes op med fladmejsel, enten pr. håndkraft eller med en god borehammer.
Denne kan tror jeg kan lejes hos byggemarked.
Det vil være utrolig hvis man har jævnet det ud med fliselim, da det er ret meget dyrere end beton pudslag. Skulle det være tilfældet så er det noget vanskeligere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja velkommen til.
Du kan også lave en "ko" til din vinkelsliber, så du ikke kan skære dybere end den dybde du skal ned.
Så kan du lave nogle snit, og derefter er det ret nemt at banke resten fri med hammer og mejsel. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for to hurtige og kompetente svar. Det var sørme hurtigt👍
Endelig kan man købe en kop slibe skive til at jævne det sidste ud efter at der er hugget fri. MEEN alt med vinkelsliber støver ad H..... til.
Så det må komme an på en prøve.
Noget andet er om den sidste flise der nu ligger ind under sokkel er en hel. Hvis det ikek er tilfældet skal den jo også tages op.
Her har jeg fidusen, som du kan komme tilbage med nyt spørgsmål hvis det bliver aktuel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis