Husvandværk

Hej.
Jeg er nyt medlem, og har lige købt en ældre ejendom. Jeg skal renovere hele gården over nogle år, men mit første problem er vandværket.

Der er privat boring på gården, og vandværk af ældre dato. Det virker fint nok, problemet er at hydroforen taber lufttrykket over tid, så pumpen starter alt for tit og kører for kort. Så kan jeg tæppe vandet af og fylde luft på, og lukke vand på igen, og så kører det fint i 14 dage.
Spørgsmål:
Når anlægget kører så er jeg i tvivl om der skal være åbent for luften ind i toppen af hydroforen, for anlægget starter kompressoren hver gang pumpen starter, og som det er nu, fiser luften bare ud af overtryksventilen fordi hanen er lukket.Det blev lidt langt, men håber I forstår.
Hej. Jeg er nyt medlem, og har lige købt en ældre... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kompressoren primært bruges til skylning af filtret, lyder det rimeligt at lade uret styre kompressoren, så det bliver regenereret. Hvis du vil have automatisk påfyldning af luft på hydroforen, skal du have en måling af vandmængden i hydroforen, således at når vandspejlet kommer over en vis vis højde, så starter kompressoren og kører indtil vandspejlet er sænket eller trykket er øget.

fase
Jeg vil gætte på at vandrenseanlægget sidder mellen din vandpumpe og hydroforbeholder, således at vandet bliver renset inden det kommer over til hydroforbeholderen. For at sikre ilt til vandrensningen, skal kompressoren køre samtidig med at der pumpes vand op fra din boring.
Prøv at studere betjeningsvejledningen fra Silhorko inden flere "gætterier".
Der er nogle ting der ikke passer sammen. Først i indlægget skriver du at hydroforbeholderen mister luft, således at din pumpe starter og stopper for tit. Sidst i indkægget skriver du at hydroforbeholderen "helt automatisk" overfyldes med luft, så der kommer luft ud af dine vandhaner.

Søren O
Du har helt ret Søren. Det sidder inden Hydro for at rense. Problemet er at jeg ikke har sådan en vejledning. Men må prøve at ringe til dem i morgen, så kan det være de kan gøre mig klogere.
Det er jo en helt anden ting, når rensningen foregår før hydroforen. Så skal kompressoren køre sammen med pumpen.

fase
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Den nederste spole får 230 volt når kompressor og pumpe starter. Men den åbner ikke for luften. Så det er derfor overtryksventilen går. Må finde en ny spole.. Tak for hjælpen begge to.😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis