Borebiller i trægulv - kan man reparere gulvet?

Hej alle,
Jeg har købt en lejlighed hvor der for mange år siden har været borebiller i trægulvet. De er ikke aktive - så det er ikke problemet.
Jeg vil dog gerne høre om der er en måde hvorpå man kan reparere de huller de har fået tykket sig.
Det er fyr gulv, og det skal have en ordentlig slibetur, også lidt hvid lud og en mat lak. Men hvis man kunne gøre noget for at "forhindre" at hullerne bliver alt for tydelige inden vi får denne gulvbehandling, ville det jo være super.

Nogle idéer?

Har tænkt over kemisk træ, men frygter næsten at det bliver mere synligt at der er en fejl i gulvet med denne farve det ville give? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej hahc

jeg tvivler på at kemisk træ eller Træspartel vil arbejde særlig godt sammen med med lud behandling ordligt.. da det ikke ser sikker

jeg tror jeg ville teste de forskellige muligheder selv inden at jeg gik i gang med at Spartle alle hulerne
for vi er jo lidt ude i en smags sag. og i værste fald kan det gå hen og blive mere synligt an før.
da også har mulighed for at farve gulvet en lille smule omkring. med spartlen

men det må være halv slemt siden du vil gøre noget ved hullerne.
-----------------------
ville tage et gammelt stykke fyrretræ og bror nogle små huler i.
og spartle med lidt forskellige.

Dana Træfiller 617 "Den har den Lys fyrretræ farve "
Dana Træfiller 619 "Den er hvid"
Dana Plastisk Træ 638

Måske ender typer kemisk træ / spartle. hvis du lyster.
men jeg ville starte med De 3 fra Danalim

Men det er ikke let at få meget ned i alle de små hulder..
-----------------------
slip dit stykke "test fyrretræ" som du har spartle med lidt forskelligt giv den lud og lak.
men lav også et stykke "test fyrretræ" hvor du kun har huler i og giv den Lud og lak.
så du har noget at sammen line med.. inden du går i gang med det store stykke arbejde med at lave hele gulvet..


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hvis det aldrig har været slebet, så lad vær. det bliver kun meget værre. For mange år siden var jeg med til at lægge et trægulv som var købt brugt, ved et genbygcenter. Vi lagde ud fra at det så efterfølgende skulle slibes. Men det var fuldt af borebillehuller, og og det kom til at se herrens ud. De lever på den måde at så længe de er larver så laver de gange i træet som man ikke ser. Det er først når de er færdige til flyve at de gnaver sig ud og du ser det lille hul. Nedenunder er der masse gange som ligger ca paarallelt med overfladen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også