Stik kontakter i dør karm

 Har de kontakter her som vi ønsker at skift ud til nye
Problemet er at finde nogen det passer ind i dørkarm .
vil helst undgå at skulle skifte dørkarme eller skal fræse i vægen
Dørekarmen har en faset kant så stikkontakter må ikke være brede end 3,5 cm 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De afbrydere og stikkontakter i har der hedder lk nes smalplantangent og er gået ud af produktion for mange år siden mener det var i midten af 70'erne. Der findes ikke noget som erstatning til denne serie. Så der er kun den hårde vej tilbage og det er byt til nyt, dvs de skal ud i væggen og sidde. 
Men iflg LK må smal minitangent kun bruges til udskiftning 1 til 1 og det er jo ikke smal minitangent der vises men smal plantangent mener heller ikke de har de samme mål men muligt jeg husker forkert
De har samme mål, både smal mini og plantengent.
Og som andre skriver så er de udgået for en menneskealder siden. Så der er kun den hårde vej tilbage, at lave det med nye dåser osv osv.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er tilladt at skifte til bredere gerikter og bore ud i disse til nye afbrydere. Også selv om der ikke placeres dåser bagved. Jeg har på en bekendts vegne spurgt hos sikkerhedsstyrelsen.
Mit spørgsmål gik på om man må udskifte alle gerikter i et hus og så montere nye afbrydere og stikkontakter på den gammeldags måde og fået positivt svar.
Du skal nok have en ældre elektriker til at lave det, der er ingen unge elektrikere der har erfaring med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis