Problemer med vindue der går meget stramt

Hej,Jeg har problemer med et vindue, som går meget stramt. Jeg har forsøgt med WD40, og det har hjulpet noget, men som man måske kan se af et af billederne, så mangler den ene af palerne lige at flytte sig den sidste mm eller to mod venstre førend det bliver godt.Nogen gode råd til hvordan man fikser det?
Skal man have heller “skinnen” af? Og det kan jeg se bliver svært for flere af skruerne sidder lidt forskudt i forhold til hullerne(?)
Mvh

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At låse tøjet går trægt kan givetvis reddes med en grundig rensning og smørring, men at låse skinnen ikke bevæger sig med fuldt udslag skyldes sandsynligvis slid eller skævvridning at noget i mekanismen. Dette løses helt sikkert bedst ved at udskifte beslaget.
Mht at få skruerne ud burde det være muligt at skubbe skinnen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej Jesperaa                                            

WD40 er ikke godt til rart meget.og slet ikke som smøre mild.
hvis du skal have den til at gøre som ny igen så skal du have skinnen af og gøre den helt ren.
og pensle/smøre fedt på alle steder.

du kan bruge de her produkter fra Unican

Rengøring
C-700 bramgåsens til at "hjælpe med at få gjort skinnerne rene for skid
C-7 Air Duster / eller en kompasser til at blæse skids væg inden i skinnen.

Til smøring
L-24 kraftig kædeolie
L-28 Bio-Fedt med PTFE.

jeg bruger kun WD40 til noget der skal løsnes og gørs rent.
aldrig til noget der skal smørst op igen.
da den tørret ud rart hurtig.

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Der findes cykelkæde olie eller vangeolie på spray dåse. Det ville jeg give skinne i alle glide punkter. Så kan du give det noget motion ved at køre frem og tilbage. Hvis den stadig ikke kommer ud i stilling må den hjælpes på vej med en lille dask af en hammer, igen motion og igen en lille dask. Princippet er at du skal have olie til at fordele sig ind på alle glideflader.
Skal du have det skilt ad for reparation eller ny paskvil beslag ( ja det hedder det ) så skal håndtaget tages af for at du kan skille det ad og det kan i sig selv blive et problem hvis den er rustet fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svarene.

Problemet er nu løst ved montering af nyt beslag. Det viste sig, at det gamle nærmest var slidt i stykker der hvor håndtaget griber fat i beslaget/låsemekanismen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis