Flydespartel på trappe - men hvad med det lodrette fodspark?

Hej alle.

Jeg har en betontrappe hvor der tidligere var tæppe på. Det jeg jeg fjernet.

Jeg pønser på at give det flydespartel og efterfølgende epoxy...
Men hvad gør jeg med fodsparket, som jo er lodret?

Er flydespartel overhovedet en mulig løsning?

Nogen der har en idé til hvilke produkter jeg kan anvende for at få et godt resultat?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en alm gulvspartel giver et lige så pænt resultat , der er dog lidt arbejde med at slibe det glat
det kan også bruges på de lodrette flader
bare husk at prime først , ellers holder det ikke
Flydespartel er ikke stækt nok i sig selv, jeg ved ikke om epoxyen vil hjælpe på det?
Men måske skulle du bruge betonpuds evt sokkelpuds. på det hele.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bredker, hvad mener du med almindelig gulvspartel? Er det ikke det samme som flydespartel?

Jeg tænker da nok det skal være stærkt nok. Det er da sådan man laver "rå betongulv"

1. Støb betongulv.
2. Slib det
3. Primer
4. Flydespartel
5. Epoxy

Alternativt kunne det måske få en gang Alfix Durapuds 710...? Det kan anvendes ned til 1mm lagtykkelse.
du kan få gulvspartel der ikke flyder ud , men skal spartsles på , det kan holde og er nemt at arbejde med
durapuds kan ikke holde på trinende , det vil knække
Bredker, har du et link til det gulvspartel? Eller et navn? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Måske Skalflex fiber gulvspartel er en mulighed.
Arbejdsgangen med at sprede sand ud i primeren kan måske gøre at det kan påføres de lodrette flader uden at spartlen glider af 🤔

https://skalflex.dk/shop/produktgruppe/gulvopretning/gulvspartel-fiber.aspx
Kan du ikke opnå samme resultat ved at slibe den gamle beton, så den bliver pænt igen?
Henrik19 skrev den 07-11-2020 20:31:08

Kan du ikke opnå samme resultat ved at slibe den gamle beton, så den bliver pænt igen?

 Jo, det kunne jeg... 

Men det er et kæmpe arbejde!
En normal betonhøvl kan jo ikke komme helt ud til kanterne eller ind i hjørnerne. Der er 13 trin som hver især støder imod en væg i hver side, så der er pænt mange hjørner. Så alle hjørnerne og der hvor trinnene støder mod hinanden, skal tages med håndkraft med et carbide slibe bræt eller lign... 

Et diamantkop på vinkelsliberen kan nok tage lidt mere end betonhøvlen. Men den støver som bare fanden, og trappen er inde midt i huset, så det er no-go, selv med støvsuger på vinkelsliberen. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også