Hammerlak

Jeg har delvist nedslebet en kompressor tank og prøvemalet med hammerlak.
Effekten er fin men jeg synes ikke herdningen er super god.
Jeg har været forsigtig med ikke at stryge for meget på, og hvor der var bart metal kan man tydelig se der er behov for et lag mere.
Hvad er jeres erfaringer med brug af hammerlak og evt. råd?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har malet flere ting med hammerlak, med fremragende resultater.
Det vigtige er tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Den hærder langsomt op, og alt efter omgivelses temperatur kan det godt tage flere dage/uger inden den er helt hærdet. Du kan teste det ved at presse en negl i malingen, hvis den efterlader et mærke, er hærdningen ikke forbi endnu.

Med hammerlak skal du lægge et rimeligt tykt lag på af en gang, hvilket godt kan være svært uden at det løber. Du skal være 100% sikker på at laget er hærdet op inden du lægger mere maling på, da ellers kan risikere at få en "gummi overflade" men det skriver de jo også tydeligt på emballagen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Bare lige en hurtig kommentar: Hammerlak er flere ting!
Fx:
Esbjerg Paints' er en ren pyntelak og hverken rustbeskyttende eller specielt holdbar.
Hammerites er rustbeskyttende og noget mere holdbar.

@Gnyff; enig, 'hammerlak' fås fra flere producenter, og f.eks. skal der anvendes forskellig type fortynder.
Nu er jeg blevet lidt klogere på det, men dropper hammerlaken til dette projekt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også