Mærkelig lampeudtag

Hej med jer,

Jeg er flyttet i andels og er nu begyndt at pudsle over hvordan jeg løser problemet med at benytte det meget obskure lampeudtag mit i stuen. Det er meget svært at forklare uden at have et billede på (det er et stykke kork der sidder i midten):
Aner ikke hvad jeg skal stille op med det. På forhånd, mange tak for jeres svar.

Dbh. Mikkel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et af de gode gamle fra jævnstrømmens tid  , du skal bruge 2 af de små huller nederst i roseten , ikke nogle af de 4 store , du må prøve dig frem , du putter lampeledninger op i 2 af de små huller og spænder skruerne oppe i siden , før eller siden må du ramme de to du skal bruge.................

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Hej Karl,

Mange tak for dit svar - jeg prøver mig frem. Blot for at være idiot sikker - er det dem jeg har markeret nedenfor?

Endnu engang tak!
korrekt...............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Prøve sig frem vil sige lidt systematisk.
Altså sætte den ene leder fra lampe i en af klemmerne, og den anden ledning prøves så i de 3. andre.
Virker det ikke så flyttes den første leder en tak og der prøves i den 2 sidste endelig har man mulighed for første leder 3. klemme og så er der kun 1 mulighed til slut.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis