Lampeudtag - hvilken ledning? (billede)

Hej, Jeg skal tilslutte en lampe indendørs på vægudtag. Der er mange ledninger, så kan en hjælpe med hvilken der skal tilsluttes hvilken?
Behøver man tilslutte jord? Lampen kan hænge udendørs, så tænker det er der den er tænkt.

Er det de 2 ledninger uden hætte, som ligger inde i udtaget (brun og lys brun) som jeg skal bruge? Hvilken skal tilsluttes den sorte og blå på lampen? Tænker det er dem tidligere ejer af huset har brugt.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brun og blå


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvorfor er det at du vil springe jord over du har den jo i udtaget monteringsvejledningen viser hvor den skal monteres det tager under 1 min   at montere den. 

#karl smart:Dvs.
blå til blå på lampen
Mørkebrun til sort på lampen?

Og dvs. den skal alle de 3 blå samles?

Kan nogen fortælle hvad de andre ledninger er til? (gul/grøn må være jord)
Den blå er sikker nu brun og hvid er sikkert en tændledning så hvordan Karl smart kan konstatere at det er blå og brun der skal bruges undrer mig lidt... Det kunne også være blå og hvid !!! Den sorte er sikkert en fast fase... men det er blot et bud. Prøv i 1. Omg blå og brun, hvis det ikke virker så prøv blå og hvid. En anden ting du kunne gøre var at se hvilke ledninger der gemmer sig bag din afbryder. Men tag nu og mønter den jord med når den nu er tilstede.... Der findes INTET argument for at lade være
Annonce
# mfrost,
Jeg monterer også jord så :-)
Nu nævner du fx blå og brun - er det lige meget hvilken de bindes sammen med på lampen (så længe det ikke er jord)?
Blå  på lampen til de blå.
Gul/grøn på lampen til gul/grøn
Brun på lampen til en af de andre. Det er lettest at prøve hvad der virker, og der sker ikke noget ved at prøve.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar - det lykkedes mig at få lys i lamperne :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis