Meget ujævn græsplæne - what to do?

Hej,

Jeg har i år købt mit første hus, og alt indenfor er efterhånden ved at tage form - så nu er jeg i gang med at planlægge alt hvad der skal ske med haven.

Baghæven er utrolig ujævn med større huller der falder flerecentimere og er 1-3 meter i diameter forskellige steder i haven. Samt flere knolde og mindre huller hist og pist, det gør den ubehagelig at gå på hvis man ikke er opmærksom, og det er kun et spørgsmål om tid før nogen vrikker om derude.

Jeg sidder og kigger lidt på forskellige læsninger til at få den planet af så den bliver nogenlunde lige samt få sået nyt græs. Det grås der ligger der nu er meget groft og ikke særlig pænt at se på.

Hvad vil være den bedste løsning i forhold til at få rettet det mestet af baghaven af? Jeg startede ud med at kigge på at bestille jord hos en vognmand og simpelthen sprede over det hele. Det virker dog som en meget dyr løsning og jeg er i tvivl om resultatet?

Alternativt har jeg kigget på at leje en større fræser også fræse hele haven op også anlægge græs igen efter jorden selvfølgelig er spredt ud mere plant.

Er der andre der har erfaringer med at rette en have af eller kan komme med anbefalinger? 
Hej, Jeg har i år købt mit første hus, og alt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv beskriver så er løsningen med en havefræser nok det bedste, også simpelthen få lagt den helt på ny. Det bliver aldrig helt godt med topdres også rette af på den måde. Min mand han endte med at købe en havefræser selv i stedet for at leje den. Med en have så vil det med garanti ikke være sidste gang du får brug for en fræser, min mand købte en fra denne havefræser test og det har han været glad med lige siden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis