Fugt ventilatoren på badeværelset kører 24/7

Hej :)

Jeg er ved at renovere på en ny andel jeg er kommet i besiddelse af. Badeværelset har en af der smart fugtstyrede Xpeliar ventilatorer. Den har fungeret som den skulle den første uges tid, men her de sidste to dage har den kørt 24/7. Jeg har ikke en knap/hedder det afbryder, hvor jeg kan tænde og slukke for ventilatoren seperat. Den forsætter med at køre når alt lys er slukket i lejligheden. Jeg har fjernet dækslet for at se om, der var noget skidt der skulle fjernes. Det var ikke tilfældet. Næste skridt er vel at kigge på ledninger etc.?

Jeg har nogle elektrikere der kommer og ordner el i lejlighed torsdag i næste uge. Jeg kan ikke lide tanken om, at ventilatoren spinder/kører helt til på torsdag/brænder hele hytten ned lol. Jeg kan slutte for strømtilførelse til ventilatoren, ved at slukke for HFI relæet ik’?

Tread
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan slukke via hpfi-relæet (eller hvad det nu hedder ). Du kan også finde ud af hvilken sikringsgruppe  badeværelset/ventilatoren er koblet på, og så slukke for den. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 06-11-2020 09:22:33

..,. Du kan også finde ud af hvilken sikringsgruppe  badeværelset/ventilatoren er koblet på, og så slukke for den.

Tak :) Selvfølglige kan man vælge at slukke for sikringsgruppen, som ventilatoren er koblet på. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Super :) God weekend.

Tread
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis