Gammel maling skaller på døre, karme og paneler

Hej

Jeg har en gammel lejlighed, hvor malingen på døre, paneler, karme og gerigter skaller af (se fotos).
Jeg vil gerne male dem på ny, men hvordan får jeg det bedste resultat?
​VhAnders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er nok, Amman har malet med to forskellige typer maling, oven på hinanden. Feks oliemaling med vandbaseret ovenpå. bedste resultat er total nedslibring, idspartling af revner og slibning, grunding og to gange maling.

 

Som Uldal skriver, der er kun den lange vej: Total nedslibning og maling forfra

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Tak for svar, selvom sandheden er ilde hørt ;)
Jeg havde håbet der var en nemmere måde.. Nå, sådan er det.
Er det alt, der skal slibes, eller skal den skallende maling høvles af?
Teoretisk kan du nøjes med at bortslibe øverste lag maling, men det indebærer, at du ved hvilken slags maling inderste er. Helt i bund, eller du står med samme problem igen. De gamle døre er garanteret malet fra starten med oliemaling.

 

Som Uldal siger - prøv at nøjes med at fjerne den hvide maling, ellers er det sikkert en meget stor omgang, med kemi/varmepistol og masser af sandpapir. Men du skal vide hvilken maling det er. Start med at dyppe en klud i acetone og gnid mod den grønne maling - bliver kluden grøn er det linoliemaling hvis ikke formentligt oliemaling - testen beviser ikke at det ikke er plastmaling, men tvivler stærkt.

Hvis det er linoliemaling - mal med linolie - hvis olie mal med Alkydoliemaling - og med Olie mal første lag med en lav glans før du afslutter med en en højglans. 


Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også